Bättre sent än aldrig!

Dags att redogöra för sommarens höjdpunkt - Jenny & Fegges bröllop! Det tog alltså plats i lördags och dagen började med att malin var tvungen att städa sitt rum , jag vågar inte ens tänka på när det blev gjort sist. Sängen var i så dåligt skick att man knappt ville gå och lägga sig och då gillar jag ändå att sova!! Städning var absolut nödvändig eftersom Louise och Jocke skulle komma före vigseln då Louise hade lite hårpanik (det löste sig med hjälp av en locktång).

Så var det då äntligen dags att ta på sig sin inköpta finkläning, platta sitt hår och traska bort till kyrkan (som bekant ligger den ju väldigt nära, typ 100 meter genom skogen bara). Men innan vi gick till kyrkan vill Louise förstås ta kort och detta vi gjorde :



Gu va snygga! Eller hur! Det togs även bilder på mig och Anna men inte med min kamera så det slipper ni se.

14:00 starade vigseln, och jag fick kämpa för att hålla tårarna tillbaka (hade inte vattenfast mascara) jag lyckades men det var på håret! Det  var en jättefin vigsel med skönsång och mindre skön sång (när det var dags för "allsång").
Det var tänkt att vi skulle blåsa såpbubblor på brudparet när de kom ut ur kyrkan...det gick väl sådär, det blåste så förbaskat.


(Lite suddig...men det är inte mitt fel, det är min kameras!)

Sen bar det av till Ostvik, där det väntade mat och dryck, låt mig rätta till det där - där det väntade god mat och dryck. Det bjöds på kallskuret och en massa olika sallader. Eftersom jag inte tycker om varken bubblor eller öl så drack jag vatten till maten. Det var bordsplacering och här är de tre som satt mittemot moi:

(Thette, Joel, Lisa)
 
Och efter maten kom ......bröloppstårtan ...enjoy:


(MUMS)

När ätandet var avklarat och brudparet lekt både det ena och det andra var det dags för det vi alla väntat på - brudvalsen, och där gällde det att vara snabb med kameran för den var inte lång - lyckligtvis är jag ju ganska bra med kameror (eller??) så jag hann va me på noterna:



Efter brudvalsen var det dans av annat slg, både par och disco. Det var livemusik jag kommer inte ihåg vad bandet hette med de är i alla fall kända från alla evenemang i ostivk så om du någon gång varit på ett sådant så har du hört dem.

Så sen dansade vi natten lång...eller ja nästan till två i alla fall, men akta er det kan vara farligt att dansa det fick Emma och Anette erfara de blev nästan omkull dansade precis när jag skulle ta kort på dem:



Jaha, det var det...jag ville itne åka hem för det skulle innbära att jag var tvungen att ta mig min fina klänning, jag kan bara tänka mig hur det kändes för Jenny (the bride) ...som verkligen kommer att få svårt att hitta ett tillfälle då det passar sig att använda den klänning som hon hade!
Så där har ni sommarens höjdpunkt i korthet...det var en underbar dag och jag önskar att de kunde göra om det nästa sommar igen!! Men det lär ju inte hända, och på sätt och vis är väl det bra för annars skulle de ju behöva skilja sig först och det vill jag ju inte...nej nu känner jag att det börjar spåra ur och då är det nog dags att sluta och gå och lägga sig. En sista bild bra på jag och Jenny



Grattis!!!

P.S Bra talat Tho(å)mas! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0