Ja herregud!

Ja jisses! Spelade TP med mamma, pappa, Anna, Jörgen och Annika igår kväll,  då skulle man ha haft sig en bandspelare för det sas både en och två roliga saker, tyvärr hade jag inte det så jag kommer inte riktigt ihåg så många kommentarer - men det var livat!

Hopp och hepp så hade mamma vält ut sitt gls med cider, och ett tu tre så hade pappa svalt en hop små metallflikar. Det var förstås en olycks händelse men ändå! Hur oft händer det? För att göra en lång historia kort så hade mamma tidigare under dagen målat om ett par tavelramar och då tagit lös de små metallflikar som skulle hålla tavlan på plats, i brist på bättre förvaring la hon dem i ett glas - som pappa senare under kvällen drack ur- mitt under pågående TP parti, vi (jag och Anna) anklagade pappa (och hans lagkamrat Jörgen) för doping, medan de anklagade mamma och annika för att ha skadat en av deras spelare.

jag och Anna fick en väldigt dum fråga om krokiga/raka bandyklubbor och vill lämna in en protest men det var tydligen en komplicerad process för vi har fortfarande inte sett något resultat av den protesten.

Har precis varit på fotbollsderby, byske-Ålund. Byske vann med 3-1, det var helt rättvist och jag är både förvånad och lite skamsen när jag erkänner att jag inte är helt besviken! 

Snart får jag och Anna huset för oss själva = lugn och ro! (Just nu blåser mamma håret) Får se om vi sk hitta på nåt eller om det blir en LUGN hemmakväll.

Dafens citat: "Grön, det är jag!" Annika hade en uppgit under gårdagens TP-match (förutom att svara på frågor) nämligen att läsa de gröna frågorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0