Roadtrip i repris!

Eller ja nästan, sist åkte vi till Sundsvall och nu till Happis men målet var ändå desamma - IKEA!
Det var sagt att jenny skulle hämta upp mig och Anna kvart över nio, men på grund av en liten miss i starten (dock inte lika grav som Susannas) i Norsjö så blev vår start fördröjd med en kvart.


Jenny och Anna i startblocken.

Vi hade bestämt att vi skulle gå på stan i Luleå på måndagen och åka till Happis på tisdagen. Sagt och gjort, efter a second breakfast hos Cissi begav vi oss ut på stan. Jag hade på min lista entt par nya jeans och kanske en ny vardags tröja eller två, jag kom hem med ett träfat och ett par blåmärken! Det regnade hela tiden och när jag skulle ner för en trapp så halkade jag, det tog ont som tusan! En stukad tumme, ett blåmarke på låret, ett på ena armbågen och en lättare sträckning i höger överarm åstakom jag i en och samma vurpa - inte så illa om jag får säga det själv!

Eftersom det var Jennys födelsedag och bara några agar innan Cissis så firade vi med tårta:


Vi spelade ett antal spel under kvällens gång, bland annat Orangino, ett spel om hur väl man känner varandra, det leder alltid till en hel del skratt! Sen kom Anette och hon hade med sig Alias och TP 90-tal. Jag vill bara framhäva att jag var på det vinnande laget i både Alias och TP!!

Natten spenderade jag och Anna på en luftmadrass hos Lina och David, eller ja delar av den i alla fall. efter typ halva natten flyttade Anna upp på soffan och där vid sex på morgonen var jag tvungen att ligga spikrak för att inte hamna på golvet! Lite störd sköknhetssömn!

Halv nio bar det sedan av mot happis och IKEA! Där träffade vi både Helena, Linnea, Lisa och emma från fotbollslaget, Sofia som jag jobbat med och våran kusin Maria med familj!
Alla shoppade på i godan ro, det var ju ingen som skulle ha speciellt stora saker, speciellt inte jenny som flyger ner till Uppis i slutet av veckan. Men helt plötsligt när vi började närma oss kassan och vi började sammanstråla visade det sig att Jenny köpt ett bord, och inte ett ihoppackat ett utan ett som tidigare varit visningsbord! Visseligen är jag stolt över henne för hon köpte det ju på rea, men det var en skillnad till från vår förra roadtrip till IKEA - båda bilarna var betydligt mindre! Men vi packade och pressade och tillslut hade vi lyckats klämma in alla inköp och alla männiksor!

Så var årets semesterresa avklarad!

(Ni kanske har märkt att jag knappt nämnt Susanna Kallurs och Stefan holms missflyt i OS och det beror på att jag håller på att förtränga!)

Dagens citat: "Du må bo här men stick!" (Louise till Cissi när vi skulle bjuda på tårta)

P.S Kom igen Susanna du tar dem nästa gång! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0