And I'm back in the game!

Chip!
Kaos har rått på Älvansväg! Det hela började igår, jag hade planerat att skriva essä hela dagen (Livskvaliteten och skolan - en betraktelse), jag skulle bara börja med att ringa till the phone house och gnälla över en räkning. Men tror ni att jag kom ut på internet så att jag kunde leta upp ett telefonnummer? Nej då har kommunicera stängt ner sitt nät och hipsvips hade vi inget internet. Till vårat försvar måste jag säga att vi hade försökt byta levernatör men misslyckats för att "vår byggnad ej är ansluten till det öppna nätet". Happ, så Malin ringde till komunicera ochförklarade situationen, det visade sig att man inte längre skulle använda det modem som vi hade stor bekymmer med en gång i tiden - hur skulle jag kunna veta det? Ja i alla fall så kopplade jag bort modemet och stoppade nätverkssladden direkt i det nya uttaget som sitter i hallen (vem vill ha datorn i hallen??)

Men sen då, jag hade ju fortfarande ingen internet leverantör, så jag ringde till kommunicera igen. Den vänlige mannen förskte guida mig men det tog stopp ganska snart för det gick inte att trycka på den knapp som jag skulle trycka på. Nähä, så du kunde han inte hjälpa mig mer, han skulle göra en felanmälan till teknikerna som skulle höra av sig. Jaha, tack så mycket sa jag.

Jag började knåpa på essän men all min energi hade liksom runnit ur. Så trngde det i alla fall en tekniker som hade mig till att springa runt i lägenheten och leta en 30 cm stor låda, som jag visste inte fanns by the way. När jag konstaterat detta insåg han att han kollat på fel ritningar det var bara de lägre numrerna på älvansväg som hade vita lådor, han skulle kolla upp och ringa tillbaka.

Och detta han gjorde, men inte hjälpte det. Han ville att jag skulle testa en annan nätverkskabel, så jag bad Louise ta med en när hon kom. Men inte hjälpte det.

Så i morse ringde jag till kommunicera igen. Ja just de hade hört om det där, en tekniker skulle ringa upp. En tekniker ringde upp och jag lekte Marshall (för er som inte sett Alias så är han ett datageni), jag lyckade öppna en liten, svart ruta som kallades för typ komandotolk eller något sånt, men det hjälpte inte heller. Nej ingen kunde begripa vad det var för fel, de skulle skicka en tekniker.

Strax efter fyra kom en man, och då visade det sig att det var fel på båda kablana som vi hade, de var tydligten korsade (?) och det skulle de inte vara. Så han lämnade en ny sladd åt oss men den är jättekort så nu sitter jag i hallen och skriver. Men det fungerar ju i alla fall.

Ett stort tack till alla tålmodiga på kommunicera! (Den här gången var det ingen som i nedsättande ton frågade om jag ens hade satt i nätverkssladden)

Dagens citat: "Jag är ju för fan bedårande!" (Johan Glans)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0