Det här är platsen (du har kommit hem igen till jul Peter)

Vilken underbar helg!!
 Jag vet knappt var jag ska börja, men jag börjar väl med gårdagens julmiddag. Den bestod av tomtegröt, köttbullar och prinskorv (för min del) och den smakade bra! Den intogs tillsammans med Emma Mattias, Louise, Jocke och Anna = trevligt sällskap!!

Efter middagen var det snabba puckar, bort med maten, fram med fikat. Fika lite halvsnabbt och så iväg i taxi för sex (...personer, förståss). Eftersom jag och Anna var kortast i sällskapet fick vi åka längst bak i taxin med knäna direkt under hakan. 

Vi kom fram till SkyCom Arena i god tid, hängde av oss jackorna (obligatoriskt) och hittade våra platser utan störe problem. Men det var tydligen flera som hade problem, inte vet jag vart problemen uppstod men att komma i tid verkade vara extremt knepigt. Stackars Louise missade Viskar en bön för att folk störde! Skandal! Pinsamt Umeå! Man får ju skämmas! 

Men gud så bra Peter var! (se anna0915.blogg.se för analys av hur hon kommit fram till att gud är man) Tyvärr har jag hört ryktas att han ska flytta till New York så det kanske blir fattigt med julkoncerter fram över, men om han kommer tillbaka så är det jag som köper biljett direkt!

Efter Peters superkoncert gick vi på REX, det var väl inte den allra bästa musiken men det dög, sällskapet vägde upp för den svaga dj insatsen.  

En liten nattamacka när vi kom hem från partyt och sen hopp i säng.

Steg upp lite tidigare än jag normt hade gjort för att stöka fram frukost åt vårt finfrämmande från norr. Sen bestämde vi att vi skulle fika på Skogis och precis innan vi skulle gå fick brandvaranren fnatt. Anna blåste ut ett par ljus (inte första gången direkt)  och då satte den igång. Vi fick inte tyst på eländet så Anna slet ner den från taket och bar ut den i sovrummet, det hjälpte inte. Vi ppnade fönstret och stack ut den, det hjälpte inte. Då la vi den under en kudde, det hjälpte lite för ljudet dämpades men den slutade inte tjuta. Jag skrvade upp batteriluckan för att ta ut batteriet, turns out we can't för upphängningsanordningen sitter ivägen. Jag bröt av batteriluckan, men kom ändå inte åt batteriet så jag tog en skruvmejsel och bände ut det - då slutade oljudet. Stress faktor HÖG!

Jag och Anna bestämde oss för att vi inte behövde gå på IKSU idag eftersom vi dansade halva natten. Så efter Skogis gick vi hem och tog en powernap.
Sen var det dusch, middag och sen iväg på en ny julkoncert - studentkörens.
Det skulle vara orättvist att jämföra dem med Peter så det tänker jag inte göra. De var jätteduktiga! 

                                         Peters koncert                                                                   Studentkörens koncert
Bästa låten:         * Disneymedly (trots att varken Aladdin eller                     * African Noel
                                 bumbibjörnarna var med)
                              * Snön föll
                              * Guldet blev till sand (stående ovtioner)
                              ( Alla låtar var super)


Lokalen:              * Kall - islada                                                                            * Ålidhems kyrka, inte min favoritkyrka om jag   
                                                                                                                                    säger så.

Scenen:               * MVG, "riktig snö"                                                                   * Typisk köruppställning

Mellansnacket:  * MVG, det märks att han är musikalartist                          * MVG, väldigt underhållande!

Minus:                  * Pinsamt att publiken inte kan komma i tid!                     * Val av julsånger på främande språk

Nej jag tror inte att en helg blir mycket bättre!!



Check out the babes!!

Tack alla underbara vänne för en trvlig helg!!

Kram

Dagens citat: "What do you want from me?!" (Phoebe när hennes brandvarnare fått fnatt, Vänner)

Kommentarer
Postat av: Anette

Men herregud, vilken envis brandvarnare! Men efterssom at ni verkar testa den så pass frekvent så kan ni då sova tryggt om nätterna.



Kul att höra att ni haft bra helg och söta tjejer var det minsann på bilden :)

2008-12-07 @ 23:44:20
Postat av: Jenny

Nu har jag blivit så himla sugen på att se Peter så jag bokade just biljetter till konserten i Globen den 18...längtar! Sen så blir det väl då som en konsekvens av detta så att vi inte ses till jul eftersom jag inte har råd att tanka upp bilen längre, de pengarna gick till Peter!

2008-12-09 @ 17:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0