Tobleronekrig!

Chip!
Jag och Anna bjöd Louise på middag igår, hon var gräsänka. Vi bjöd på Gudruns-kottisar (kotletter), det smakade bra fast jag hade nog varit lite feg med sambal oeleken, det var inte så starkt som det brukar. Men när jag tänker efter så drack jag en dryg liter lättdryck så det kanske inte var helt okryddat i alla fall.

Till efterrätt frossade vi i pepparkakor med ädelostklet, nya innegrejen här. Sen hade Louise köpt toblerone som vi öppnade men när hon skulle gå hem så vägrade människan att ta med sig den toblerone som var kvar! Vi stoppade ner den i hennes påse och hon smugglade upp den, men precis när hon stängt dörren bakom sig så hittade jag den så jag gav tillbaka den och å kastade hon i den i lägenheten och sprang...eller ja typ så gick det till i alla fall.

Men jag och systra ger ju inte upp i första taget så vi smög förbi Louises gömställe innan vi gick på IKSU och hängde tobleronen på dörrhandtaget, så nu är hon in possession of it!

På tal om ISKU så såg vi en viss Snygg-Oscar där idag. Det var första gången som jag såg honom men jag har ju hört en hel del om denne Snygg-Oscar, jag ska väl inte säga att jag är besviken för han var ju inte ful men om vi ska jämföra snyggingar på sommarjobben så leder ja fortfarande med min chaffis! Congratulations to me!

Dagens citat 1: "Jag kan inte förstå hur jag kan se så lysande ut!?" (Anna)

Dagens citat 2: "Och nästa vecka så ska jag dekorera en flyktingförläggning med hjälv av några flirtkulor och lite smörpapper" (Robert Gustavsson som Ernst Kirsteiger eller hur det då stavas)


Kommentarer
Postat av: Louise

Om ni hoppats på att Tobleronekriget skulle fortsätta måste jag tyvärr göra er besvikna... Jag har intalat mig hela eftermiddagen att Toblerone innehåller ämnen som gör en lycklig och en massa andra bra ämnen. Toblerone är ju faktiskt rena rama hälsokuren! =) Och nu är den borta (nästan iaf...)! Men jag kan komma förbi med annan choklad ifall ni är sugna på att starta nytt krig. ;-p



Tack så jättemycket för maten (jättegott!) och sällskapet ("lysande") igår! Hoppas ni haft det bra idag! (Ifall ni inte smugit à la Alias (som Anna beskrev det) hade ni ju kunnat få komma in och fika eller nåt).



Kramkram

2008-12-14 @ 21:33:07
Postat av: Anette

För mig får ni gärna smyga förbi Luleå med en smaskig Toblerone :)

2008-12-16 @ 23:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0