Släktträff (eller BDOL)

Så hade man överlevt ännu ett möte med tjocka släkten! Och den var rätt tjock även om hela familjen Ann-katrin med tillhörande ankungar (5st), Issa, Per och Fredrik saknades. Nej, helt ärligt är det ganska kul att träffa alla...det är så många som man typ aldirg träffar annars! tre av de små som var där har jag inte träffat alls eller inte sett sen de låg i vagn.

BDOL står förståss, helgen till ära, för Blåfors Dansar Och Ler. Och vi både dansade och log, eller jg dansade var det kanske bara jag och Kajsa som gjorde men log gjorde vi alla, speciellt när det blev dags för fototagning. Farmor skulle fotas med alla barnbarnsbarn, alla barnbarn, alla barn och ALLA. Tro det eller ej men det var nästan lika lätt att fota barnbarnsbarnen (typ 20 st) som det var att fota barnen (8 st). Maggan (försökte underlätta fotograferingen av de små genom att ropa golligock, golligock gång på gång. Sen tyckte Kalle att vi kusiner (barnbarn) också behövde hjälp att le och titta åt samma hål så han gjorde ljud och vinkade när vi skulle ta kort...vilket resulterade i en "jag-håller-mig-för-skratt-min" hos vissa av oss. Se bilderna nedan:


(Frånvarande: Fredrik, Tobias, Mattias, Andreas, Jessica, Sandra)


(Frånvarande: Issa, Per, Elin, Ann-Katrin, Anneli, Lina) 




Dagens citat: "Det var ett jävla rörigt kalas detta!" (Ivar Där fick du)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0