Det som började så bra!

Det är i detta fall dagen, dagen som började så bra. Det är fortfarande rätt varmt ute och lektionen räckte inte ens till 12, som den skulle ha gjort. Jag kom hem, läste lite Harry och sen drog jag och Anna igång med veckans första storstädning - vardagsrummet. Å fort var det gjort! Det gick av bara farten och när vi lika hade fått upp ångan körde vi vidare med några utav köksskåparna. När vi var klara med det var klockan bara strax efter tre så jag bestäme mig för att springa före middagen.

När jag hade sprungit och ätit middag var klockan bara srax efter fyra, så vi körde igång med skrubbstädning, dvs vi lyfte ut allt från skrubben, dammsög, bar upp på vinden och kastade bort saker. So far so good. Hittils har jag ju bara gjort dukriga saker....men sen barkade det bara utför, jag fick ett akut behov av glass unfortunately for me så hade vi ingen glass emma så jag lurade med Anna på affären...och nu kommer skäms jag nästan...men vi handlade glassen på ica!? Till mitt försvar måste jag säga att den var supergod! (Gammeldags vanilj med chokadkross!)

Ett tråkig slut på en så lyckad start! Eller ja...det är väl inte riktigt slut än, klockan är ju bara sju...det känns som den är mer bara för att vi har varit så effektiva idag. Tyvärr tror jag inte att effektiviteten kommer att hlla i sig hela veckan...men man kan ju alltid hoppas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0