Fellöp och derby!

Idag fanns det ingen återvändo! Jag var tvungen att springa, har itne tränat sen i torsdags. Mamma skulle också ut och springa så då tänkte jag att det blir ju bra då kan vi springa tillsammans... en bit sen springer jag förhoppningsvis ifrån henne och får en kick av att springa fortare än någon! Och det hela började bra, vi cyklade till elljusspåret för att springa en runda som tydligen kallas jorden runt - 6 km. Problemet var bara det att jag bara sprungit den en gång förrut och då följde jag bara efter pappa, och ni som känner mig vet ju at mitt lokalsinne inte alltid är på topp.

I alla fall så sprang jag ifrån mamma och när jag började känna ingen att jag närmade mig slutet tänkte jag att det var dags att spurta lite, men ack vilket misstag - i stridens hetta och mot bättre vetande (jag anade att det var fel väg) sprang jag upp på berget igen istället för att svänga! Det blev en extra km uppför! När jag kom fram till cykeln var jag rätt slut!

Har precis kommit hem från årets första fotbollsderby, Byske - Ålund. Själv håller jag på Ålund eftersom pappa alltid har gjort det (så det är deras matcher jag har sett), fast nu spelar ju lillebror i Byske och jag tillhör ju faktiskt Byske IF också så för mig går det ganska bra att går på derby då det inte spelar så stor roll vem som vinner. Ålund vann idag, med 5-2.

Dagens citat  "Check again please!" (Ross, Vänner) Till Anna som tappat bort sina surt förvärvade 60 kr, ihoptjänade som fotbollsdommare till ett gäng småtjejer! Well done!


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja, det är inte alltid lätt med ett "stundvis" sviktande lokalsinne...men du fick dig ju lite extra gratismotion iaf ;)

2008-06-09 @ 20:38:56
Postat av: Anette

Ja, det är inte alltid så lätt med ett "stundvis" sviktande lokalsinne...men du fick dig då lite extra gratismotion iaf! ;)

2008-06-09 @ 20:40:17
Postat av: Anette

Oj, trodde inte att det kom med så skicka ett till men nu blev det visst två likadana inlägg...jaja, du får väl ta bort det ena om du vill :)

2008-06-09 @ 20:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0