Bra jobbat Malin!

Chip!
Trots att jag tog en liten sovmorrgon, har jag jobbat på bra idag.

Vi börjag med anledningen till att jag tog sovmorgon. Det var klassfest igår, en stillsam men trevlig en. Vi var bara sju pers om jag har räknat rätt. Och för att citera far min så satt vi och "toktala", och jag vill gärna lägga betoning en på tok.  Hälften av tiden hängde jag inte med alls. Till mitt försvar måste jag säga att jag inte var ensam om det, vår värd hade också problem. Ni som känner mig vet att denna problematik inte berodde på att jag var överförfriskad. Orsaken var helt enkelt att majoriteten av festdeltagarna var samhällslärare. Ruskigt allmänbildade - men det handlade mest om politik och det vet jag inte dirket mycket om.

Anyway, när jag väl kokkit mig upp var jag effektiv. Jag började med att ringa teila och the phonehouse för att gnälla. Sen städade jag hela lägenheten rätt ordentligt. Det var nödvändigt.

När jag städa klart och jag satt och kollade mina mail ringde det på dörren. Då jag inte brytt mig om att klä på mig utan städat i pyjamas övervägde jag att inte öppna men jag var så nyfiken att jag inte kunde låta bli att titta ut genom titthålet, och det var som jag misstänkte - jehovas. När jag stod där vid titthålet fick jag för mig att de kanske hade hört mig och då kändes det dumt att inte öppna dörren. Så jag hade en lite pratade lite med de två vittnena, de var två nga tjejer, kan inte låte bli att tycka synd om dem - och då menar jag inte för att de fick se mig i pyjamas! Lite läskigt hur mycket de kommer ihåg av vad man sagt tidigare.

Efter detta lilla möte hoppade jag i duschen och sen begav jag mig till Ålidhems bibliotek för att fixa lite kurslitteratur. Mycket lyckat, jag fick tag i alla utom en bok! Ka-ching!

Sen gick jag vidare till Louise, där jag åt en delicious middag - kycklig och potatis. När middagen var avklarad bar det av till coop! Det blev inget annat än mat men det var trevlig i alla fall.

Dagens citat: "Är det Jehovas så spyr jag!" (Jonas Där fick du)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0