BRIS! KRIS!

Chip!
Idag stod det brisdag på schemat. Det var väl helt ok, ända tills det var dags för rollspel - inte en av mina favoriter! En person skulle vara elev med problem och en skulle vara lärare. Alla andra fick ganska lätta roller som elever, de gick met ut på att sitta och vara sura. Men när det blev Malins tur fick hon en elev som var kär i sin lärare. Hur kul är det?! Så jag fick två jobbiga roller...en elev som är kär i sin lärare och en lärare med en tjurig elev. Not fair!

Sen var det bara att speedwalka hem för vi hadebjudit in Louise och Jocke på middag. Jag ville bjuda på spagetti och köttfärssås, Anna ville bjuda på Chili con Carne vi lät gästerna bestämma så jag blev nerröstad. Tyvärr kom vi inte ihåg att ta fram köttfärsen i morse så den var frusen. Ingen skada skedd tänkte vi och började extra tidigt med middagen. Jag tog tag i köttfärsen (litar inte på Anna när det gäller köttfärs... hon är inte lika noga med att hacka söndet den) och Anna ställde sig för att hacka paprikan som skulle ner i Chilin.Tyvärr kom hon inte så lång innan hon hittade en larv i den - TRAUMA! Efter lite teamwork så fick vi ner paprikan i en soppåse som vi sedan ställde utanför dörren - och där står den nog kvar än nu när jag tänker efter.

Vi fick be gästerna ta med en paprika men annars var det lyckat! Efter maten gjorde vi en lite personlighetsanalys - mycket intressant!

Dagens citat: "We'll discuss it in the morning!" (Monica Vänner)

P.S Jenny, Louise klippte sig i fredags och jag håller med supersnyggt! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0