En sockerbagare...

Chip!
Egentligen borde det väl stå en pepparkaksbagare för jag och Anna har bakat pepparkakor! Lite fusk var det för vi hade köpt degen men annars var det helt äkta. Om man tänker i traditionella banor - julpepparkakor - så är våra kakor inte "normala" , eftersom jag och Anna inte har några egna pepparkaksforma så lånade vi av Louise och hon hade bara en elefant och giraff. Sen tog det ett tag innan vi fick snitzsen så några elefanter lider av snabelbrott, och ett par giraffer har lite halsbekymmer.

För att testa kvaliteten åt vi några kakor med lite ädelost-klet - mums!

Jag träffade en brevbärare för några dagar sen, väluppfostrad som jag är så tackade jag för posten. Sen dess har jag funderat lite, gud vilket otacksamt jobb brevbärare måste ha. De springer i trappor hela dagarna (verkligen hela dagarna, ibland droppar posten in vid fyra) och släpar runt påbåde det ena och det andra, och hur ofta träffar man sin brevbärare? Anette, kan man kanske få lite inside information om hur det är att vara brevbärare?

Är mäkta avundsjuk på Anna som såg Björn Lindh på IKSU idag! 

Dagens citat: "Bjorn Lind!" 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag skulle hellre se Björn Ferry, min idol...

2008-11-21 @ 21:48:48
Postat av: Anette

Okej Malin, här kommer inside information: Det är sant att det många gånger är ett tungt och stressigt jobb. Men se det såhär: Man får betalt för att vara ute i friska luften och motionera (så släng dig i väggen gymmet!) och man träffar faktiskt en hel del kunder som oftast är mkt trevliga och verkligen kan förgylla ens dag när det är mkt post, man är sen och det regnar/snör ute. Saknar faktiskt the life as a brevbärare ibland (speciellt då solen lyser) ;)

2008-11-23 @ 17:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0