Får det lov att vara en potatis?

Chip chillivipp!
Sorg och bedrövelse - det regnar! How can they do this to me, de hade lovat 1-2 dm snö och vad får jag regn! Ibland tänker jag att jag inte borde ta det personligt...

Som om inte det vore nog med att det reganr så är det söndag också vilket betyder att det är skola i morrn, vilket i sin tur betyder att min långhelg är över. Det har varit en dyr långhelg, gick på stan i torsdags, i fredags och igår.
Igår var jag även hos morfar och hos Bettan och Bengå. Niklas fyller 18 år idag så vi firade lite i förskott.

Morfar berättade en historia om en man som skulle flyag till Stockholm och när han satt på planet insåg han att han bara hade långkallingar på sig - kul!

Jag vill bara visa hur fint det var igår och i förrgår så här kommer några bilder från min och Annnas photoshute.






 

Kolla va fint!

Ja just det jag kanske ska förklara rubriken. Så här var det, morfar hade köpt potatis åt mamma, en 5 kilossäck, och när vi skulle åka hem var det lite trångt i bilen med alla shippngpåsar, 5 personer och en potatissäck så Tommy fick hålla i potatissäcken. När vi började närma oss Byske hade han väl lite tråkigt så han frågade mamma "Får det lov att vara en potatis", det låter kanske inte så kul nu men det lät väldigt roligt för potatisen var inte inblandad i smatalet.

Dagens citat: "Kan ni se det positiva nån jävla gång." Pappa (som är känd på sitt jobb för att vara en gnutta negativ) till mig och Anna för att vi gnällde över att premiären av nästa harry Potter film flyttats fram. han tyckte att vi skulle se det som att vi hade det roliga kvar.


P.S Louise det är klart du får äta hos oss! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0