Livet från andra sidan

Andra sidan av Kaplan vill säga - lärarsidan. Det är egentilgen inte så stor skillnad...eller alltså det är det ju men jag har fortfarande "läxa" (planering), det skvallras fortfarande på rasterna, visserligen om helt andra saker men ändå, och dessutom kallas jag fortfarande för Anna ibland. Så ja allt är sig likt!
Oranga och gröna elementen / väggar på toaletterna, samma timida bibliotekstant (som förövrigt minns mig...kanske mest på grund av Anna men ändå?!) och man läser fortfarande Stone Cold, Go ask Alice & Dear Nobody.

Några saker som inte är sig lika:
* Nytt golv i entrehallen samt ny möblering = vårt hörn finns inte mer
* El-treorna är konsitgt nog inte lika snygga längre
* Eleverna är inte lika smarta ;0) Detta kan ju bero på att vi drog upp snittet nåt ofantligt!

Än har jag inte fått höra den klassiska "And why are you late?" Dessutom har Britt-Marie skaffat läsglasögon så nu kan hon ibland faktiskt titta över dem.

Träffade Tommy idag och hör och häpna han både satt kvar och lät mig prat med honom inför hans tjejkompis! Ibland blir man imponerad. Fast Maria Aasa har sagt att hon tror att han är lite stolt över att jag är där...men jag undrar jag.
Speaking of the devil, Tommy kläckte faktiskt en ganska rolig kommentar vid middagsbordet idag. Vi pratade om finanskrisen och hur det skulle bli om Swedbank gick i konkurs (spännande samtalsämne va...gud så allmänbildade vi är i det här huset - snillen speckulerar). Pappa sa något i stil med att om han inte fick ut sina pengar från banken så kunde de ju glöma att han skulle betala tillbaka sina lån (som sagt väldigt allmänbildade). Och då sa Tommy "Nu blir det instinkt grabbar - vi får jaga mat!"

Har jag förresten sagt att jag är hlet knäckt varje dag när jag kommer hem från Kaplan. I måndags tror jag att jag somnade före tio! Och igår  fick jag kämpa för att orka med Maria Wern. Näe det här med att stiga upp klockan sex på morgonen är något som det tar tid att vänja sig vid!

Dagens citat "Man vaknar med blodsockret nere i fotknölarna och vill aldrig lämna sängen..." (Sally)

Kommentarer
Postat av: Jenny

har dom tagit bort vårat hörn?! har bibblatanten kvar fårbroschen? eller var det en uggla? by the way kliver jag upp fem i sex varje dag och det går alldelens utmärkt!

2008-10-01 @ 20:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0