Spindlar och ångest!

Helt sjukt! Det är spindlar överallt! Och då menar jag inte bara i skogen utan även i huset! Det började för några dagar sen när jag skulle in i Annas rum - då hängde det en spindel i dörröppningen som jag höll på att gå in i. Sen hade jag lite koll på den för den satt på väggen utanför toan ett tag. Sen försvann den och jag gjorde mitt bästa för att se till att den inte på någint sätt skulle ta sig in i mitt rum - stängde dörren nog och så.

Nån dag senare när jag satt vid datorn kom Det-lilla-äcklet kilande över golvet... pappa var inte hemma och mamma låg och sov så jag tänkte att jag väl helt enkelt fick vara Mrs Modig och fixa bort den myself. Så jag köde lite halvt myrrace 8för er som nu vet vad det är för något) och lite halv lyfte jag den mot toan. Och ta mig tusan om jag inte lyckades spola ner Det-lilla-äcklet. Så då släppte jag liksom det där, det är ju inte direkt högsäsong för spindlar nu så jag tänkte att när jag nu gjort mig av med en så skulle jag få vara ifred.

Ack vad jag bedrog mig! Det som hände sen var väldigt traumatiskt så jag kan inte riktigt minnas exakt när det hände men så här var det i alla fall, jag hade tvättat mig i anskitet och skulle bara luta mig närmare spegeln för att se så att allt skum var borta från ögonbrynen - jag ser ju som bekant inte helt klart utan glasögon. När jag står med näsan tryckt mot spegeln kommer Det-lilla-äcklets kusin ner från tomma intet och kunde praktiskt taget ha landat på min näsa om jag inte i panik kastat mig bakåt! Denna kusin har jag sedan dess inte sett till och jag använder toan uppe med yttersta försiktigthet!

I morse när jag kom ner för att äta frukost satt det en spindel bredvid kylskåpet - get your own damn food!

Och nu när jag och mamma skulle putsa fönster så satt det en på väggen i trappen! Det verkar vara någon form av organiserad brottlighet - tycker ni inte det?

Över till ångesten, är ganska förkyld så jag måste eventuellt ringa Britt-Marie och säga att jag inte kan komma i morrn = megaångest! Men vi får väl se - det kanske går över!

Dagens citat: "Follow the spiders, follow the spiders?! If Hagrid ever gets out of Azkaban I'll kill him myself" (Ron Waesly)

Kommentarer
Postat av: Anna

Det fina med att bo i lägenhet på 3:e våningen!

2008-10-05 @ 14:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0