Kurslitteratur...

Ursäkta mig om jag låter väldigt kritisk, men vem har tid och råd att skriva en drygt två hundra sidor om  lärares yrkesspråk?? Som om någon skulle bry sig!! Och vad tror ni om en bok minst trehundra sidor om hur komplext läraryrket är?!! I mean for real are you kidding me!! Jag har lagt ner  x-antal timmar på att läsa de är böckerna, och vad har jag läsrt mig?? Svar: Ingenting som jag inte redan visste - och definitivt ingenting som jag kommer att ha någon användning för i framidet - such a waste of time! Men vad gör man (jag) inte för att få mina G:n, eventuellt VG:n?? And don't even get me started on how much it has coste me!!

När det finns sååå mycket vettigt att lägga penger på (ex: barn i Afrika, cancerforskning etc.) varföri hela världen lägger man pegar på att skriva/trycka upp dessa böcker?? När det ändå inte står något som man inte kunnat räkna ut själv ?!
Kan någon svara på detta??

Dagens citat : "I mean it's like hello, move on, get over yourself!" (Sandra Bullock, Miss Secret Agent)


Kommentarer
Postat av: Jenny

För att nån stackars språkvetare ska ha tex korrekturläsning att sysselsätta sig med!

2008-09-09 @ 19:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0