Tvättmassakern!

Malin skulle tvätta i morse...hade bokat tvättid klockan 07:00, det visade sig vara mindre smart...jag var nog inte riktigt vaken.
Allt gick bra ända til klockan nio, då jag vaknade för andra gången och skulle gå ner och hämta tvätten. Det visade sig att jag hade lagt in en bh och en tvättpåse...men inte bh:n i tvättpåset. Tack och lov hade bh:n inte fastant och förstört hela tvättmaskinen!
Jag kände mig lite duktig och bestämde mig för att tvätta skurtrasan också när jag lika var igång, den har mamma läsrt mig att man kan tvätta i 95º. Så jag slängde in trasan och startade.
Sen traskade jag upp och skulle till och hänga tvätten....och då visade det sig att jag råkat tvätta Annas IKSU-kort..."ooops" (Sök på Ross Joey hit på youtube så får du förklaringen till "oop":set). Men jag skakae av mig även detta lilla missöde och åt frukost och städade toan....jodu Mrs Effektiv det är jag det!!
Sen gick jag ner till tvättstugan för sista gången (för alltid?!), och när jag öppnade luckan till skurtrasan (som alltså tvättats i 95°) så låg där också ett linne "oops". Som tur var så var det ett sånt där 49:59 kroners från H&M så även om det nu skulle ha krympt lite så är det ju inte hela världen.

När jag sen erkände för Anna att hennes IKSU-kort åkt ett par varv i tvättis så blev hon lite upprörd och skyllde allt på mig, mensi då sa jag att någon måtta får det väl ändå vara! Det kan ju inte vara mitt fel att hon glömt sitt IKSU-kort i en ficka på en jacka som skulle tvättas?! Så jag tar inget ansvar för det lilla missödet...vem vet det kanske til och med fortfarande fungerar?
Dagens citat: "Hur skulle världen se ut om alla lyckades hela tiden? Nej, jag bjuder på det här så att den gråa massan slipper göra mina hjältemodiga misstag. Vi måste fortsätta kampen mot bakåtsträvarna, för som vi alla vet: man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!" (Sally) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0