I'm alive!

Ja det är vi faktiskt allihop tro det eller ej men vi överlevde en helg i skidbacken trots att det var x-antal år dedan sist!

Lördagen var en väääldigt lång dag:
05:30 mamma kliver in i duschen
05:30 min väckarklocka ringer
05:45 jag kliver upp och packar ner det sista
06:10 jag hoppar i duschen
06:30 frukost (jag var vist sisten till frukostbordet... tänka sig !)
06:35 jag tipsar mamma om att tapea fast locket på köttfärsåspannan
06:37 jag kallar min mor för en amatör på området (se bild nedan)


(Här skulle ett proffs  liksom ha följt lockets form för ett säkrare resultat)
07:15 vi packar oss ut i bilen, i baksätet är vi laddade som ni ser





07:20 vi rullar iväg, på rätt väg tackvare de nyinskaffade GPS:n Gessela (som skulle hetar Gary om den haft en mans röst)



07:21 (ca) tommy somnar



10:00 (ca, svårt att hålla koll på tiden när man åker bil och allt man ser är skog, skog och ännu mera skog) vi lastar av i stugan i Sorsele, inklusive kisspaus
11:15  vi har anlänt vid skidbacken och lyckats hyra utrustning
11:20 Tommy gör första vurpan (och kammar hem 100 poöng i Lundmarks cupen)
13:10 lunchrast


mamma var head chef

14:30 Anna gör sin första vurpa (och skyller på mig, bara för att jag konstaterade det uppenbara att "här var det brant" kammar hem 50 poäng)
16:30 tillbaka i stugan i Sorsele dagen har varit lyckad, jag har inte ramlat en enda gång och solen skiner!


jag & anna             bengt-åke på väg till        tommy & nicklas   markus och bettan    
aka anja och          toppen                                                                höll ställningarna i     
maria ph                                                                                           grillstugan

19:15 Anna och jag går på promenad
19:20 vi kommer tillbaka till stugan och då har vi gått runt hela campingen och poseat utanför stugan

 

20:20 jag går och lägger mig
21:10 (ca, svårt att få ett exakt klockslag här) somnar
vaknar två gånger under natten av den tryckande hettan och Anna den lilla lusen har stängt fönstret! Klättrar ner från min höga position (överslafen på en våningssäng) och dricker vatten

(söndag 5/4)
07:30 jag stiger upp
08:00 pappa testar om han är pigg nog att åka även dag två genom att hoppa och slå ihop hälarna, visar sig att han är pigg nog trots att han tog hjälp av en stol (som nära nog blev hans fall) och trots att han gick som en ostkrok
09:45 vi är framme vid bakcen igen, den här gången är bilen fullpackad eftersom det bär av hem direkt när dagen är över
10:12 Anna mejar ner mig (och vinner100 poäng i "att tacklas i en skidbacke kategorin" av Lundmarkscupen)
10:23 Anna faller andra gången helt ologiskt, typ stillastående, efter att precis ha klivit av liften (50 poäng)
11:14 jag faller för första gången på eget bevåg eftersom jag håller i ett par skor och har lite krångel med stavarna och balansen... men det var ingen som såg det så det gjorde ingenting
13:25 jag faller andra gången, i det där sista åket som man aldrig ska göra, som tur är så faller jag precis efter att jag klivit på liften så hastigheten och lutningen är inte direkt de värsta, och som tur är 2 så är det lite folk i farten så det är i princip bara anna och mamma som ser...och skrattar
16:50 vi anländer (något ryckigt) till skellefteå där vi möter två klasskompisar till anna som väntat på skjuts i en halvtimma


(pappa som letar orsaken till bilens ryckningar, jag vet inte om det syns på den här lilla bilden men han ser väldigt frågande ut vilket kanske är förståeligt eftersom han aldrig hittade någon förklaring... men någon bilmekaniker har han ju heller aldrig varit så det är kanske inte så underligt)

17:20 jag och anna kliver på bussen till umeå, och känner direkt att något är vajsing med värmen, det liknar mer en ångbastu än en buss "Oh my god I'm dying!" (Ross)
17:30 luften i bussen tar slut!
19:30 vi praktiskt taget flyger av bussen vid nus med jackorna i handen för att ta på sig dem hade varit det samma som att signera sin egen dödsdom!

Så för att summera:
* Anna vinner Lundmarks Cupen på 150 poäng
* Det närmaste vi kommer en näradöden upplevelse är bussresan till Umeå och ja på det hela taget är jag mycket nöjd!

Dagens citat: "I'm back! I'm back!.... Oh my back, my back!" (Peter Parker Spiderman 2) Det är ju inte helt utan att man är lite öm i kroppen efter helgens bravader.

P.S (Måndag 6/4) 16:55 Malin, alltså jag, river sig på rivjärnet, tvingas diska med plåster och sår på tummen D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0