Lundmarkare

Hej för helvete!
Tycker ni att det är konstigt att jag råkade säga att Lundmarkare är lite tossiga när de hälsar på det viset? Om någon annan hälsat så skulle jag nog tycka att det var aningens oförskämt, men när farbror kalle gör det känns det på något sätt naturligt.

Problemet med att kalla Lundmarakare för tossiga, så att pappa hörde, var att jag inte hade något riktigt bra sätt att förklara att jag själv är lite mindre Lundmarkare än dem. Att jag var lite mera "utspädd" kunde han förstå men jag har som bekant en del kusiner som är fullblodiga Lundmarkare och det blev lite knivit att förklara hur det kunde komma sig eftersom det i teorin är lika "utspädda" som mig.

Anna nämnde att vi diskuterat det här förr och kommit fram till att om man, när man är lite småsugen, tar sig en bit falukorv istället för något annat så är man en äkta Lundmarakare, antagligen har jag tyckt att det var en bra definition...någon gång i tiden men nu är jag inte så säker längre... jag letar vidare efter en förklaring/definition av den typiska Lundmarkaren, hjälp mottages tacksamt!

Tomas och Camilla med barn var här (i Byske) på middag igår och vi såg den film som jag nämnt någon gång tidigare,de flesta av huvudrollerna innehas av Lundmarkare...med några ingifta undantag, det var i alla fall väldigt underhållande. I filmen hade Tomas en...hmm, vad ska jag säga.... udda skjorta (för att inte säga något oförskämt), Camilla minns i alla fall sagda skjorta som hon släng bort istället för att skänka den till Myrorna för hon tyckte inte att någon stackare skulle behöva gå omkring i den.

Såg även Så ska det låta...bra avsnitt igår! Och vi vet nu att Ola lyssnar på lugna favoriter. Lite besvken är jag att vi itne fick höra Hero.

Dagens citat: (förutom hälsningsfrasen) "Ge mig lite händer!" På skånska, det var Ola som ville ha igång publiken... lät väldigt festligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0