Så var man lyrikdrottning också!

Chip!
Avslutade momentet lyrik idag, el grand finale! Alla grupper hade förberett ett lyrikprogam på ca 10 minuter, min grupp var - om jag får säga det själv - en av de bättre! Konstigt hur ofta jag ändå tycker det!? Eller...

Vi hade skrivit egena dikter och duktig som jag är så hade jag lärt mig min utantill. Så här ser den ut:

Kristallkronan

Som en guldkant på tillvaron som håller mig samman

Ljuset i mitt liv träffar glaset i kristallerna

Reflekteras, sprids, ändrar färg

Först vitt, sen rött, sen blått


Som en guldkant på tillvaron som håller mig samman

Vindpusten får kristallerna att klirra mot varandra

Så ömt, så vänligt, så fullt av skratt

Ljudet får mig att le


Men när en kristall försvinner, så sprids det mindre ljus

När en kristall försvinner, försvinner också skratt

När en kristall försvinner är kronan inte hel

Men guldkanten finns kvar ändå

Därför kan ljuset

Lysa på

Ett litet missöde i början av presentationen bara, knappt märkbart. Vi började med att läsa en lite dikt tillsammans, i kör allstå och vår ledläsare, som vi hade bestämt att vi skulle lyssna på, kastade om orden lite men som sagt inte så väldigt märkbart om man inte vissta att orden skulle komma i en annan ordning.

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag läste lite fortare än jag borde ha gjort... ett stängdigt återkommande probelm för moi... jag som pratar så lungt och försiktigt i vanliga fall =0)  !!

Dagens citat: "I nailed it!  Phoebe (Vänner)

P.S Nämnde jag förresten att jag nu är ledig i en hel vecka! En hel vecka! D.S (För er observanta Där fick du älskare märkte ni att jag klämde in ett extra citat!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0