Sol, varmt, härligt!

Tre ord som jag tycker sammanfattar dagen. He ha vöre go vere ida!

Jag och Anna tog en promenad i morse, ut till kärleksviken. Det hade ju varit trevligt om man sluppis alla joggare, så här tänker jag att om det ser ut som att det tar emot, går lite tungt då är det okej för då kan jag lida med dem, men när det snarare ser ut som att de tycker att det är hur kul som helst och fötterna mer eller mindre svävar ovanför marken då blir jag bara irriterad! (Kan också läsas som avundsjuk).

Efter lunch cyklade vi ner på stan, skulle egentligen inte handla något utan mer bara njuta av det fina vädret. Men jag råkade visst köpa ett par solglasögen - helt onödigt eftersom jag köpte ett par förra helgen också, jag är visst mer lik min gamle far än jag trodde! - och en handväska, men den var på rea och jag har letat en ny väska så det kändes lite bättre.

En intresant iaktagelse som vi gjorde nere på stan, där det var gelt sjukt mycket folk, var hur olika man resonerar när man klär på sig den första varma dagen för året. Vissa gick i shorts och linne medan andra fortfarande hade vinterjackan på. Jag och Anna låg väl någonstans i mitten med t-shirt och kofta, jacka när vi cyklade.

Planerna för i morgon är IKSU och routern Roger, så jag kan behöva alla hållna tummar som kan skänkas.

Dagens citat: "Sverige är ju ändå himla fint så här års!" Rudolf Andersson, hans fru Karin står för citatet i rubriken. (Sunes sommar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0