Svenska II eller...

Det är så konstigt för jag har i snart en månad nu varit övertygad om att jag läst en kurs som heter svenska II och som hör till lärarutbildningen men nu är jag inte så säker längre.... det börjar mer och mer likna någon form av raggningskurs! Visserligen kanske jag skulle behöva en sån... men jag vet inte hur stor användning jag skulle ha av den i en undervisningssituation.... det skulle nog faktiskt vara dirket olämpligt att använda en del av det jag lärt mig i ett klassrum.

Jag vet inte om jag nämnde det men för några veckor var det en föreläsning som lite spårade ur och landade i hur man träffar någon på krogen... det var något om en undersökning i hur kroppsspråket spelade in eller något sånt.

Idag tränade vi på att framföra budskap med hjälp av hur vi sa saker, klassen var indelad i grupper och första gruppen skulle sjunga/läsa bäbä vita lamm för oss i andra gruppen med syftet att locka oss till sig. Skönt tänkte jag då slipper vi göra det, då kanske vi får försöka varna de andra eller något i den stilen. Men nej, vi fick instruktionen att sjunga/läsa blinka lilla stjärna med budskapet "kom med mig...", eller för att tala klarspråk förföra den andra gruppen - inte min starkaste sida dirket... aningens pinsamt men hela gruppen överlevde.

Så nu är jag alltså lite tveksam till om någon har blandat ihop vår kurs med någon annans... det hela gör mig också lite lätt nervös för nästa moment (drama) som till stor del kommer att hållas av den lärare som hållt i det två ovannämnda lektionerna...

Dagens citat: " - I need a couch that says kids welcome here, but that also says: come here to me.
                           - What!? You say that to kids?!
                           - No, no, no the 'come here to me' is for, you know, the ladies.
                           - Ross, honey, it's a nice couch, it's not a magic couch.  (Ross & Rachel Friends)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0