Sommaren är kort...

Jaha, ska vi då ta och summera sommaren kanske för om en vecka är min sommar officiellt slut   - då drar ju som bekant skolan igång igen.

* Antal lediga dagar (sedan jobbet drog igång den17 juni tills sommar schemat tog slut den 16 augusti) : 11 (och då tog jag ledigt två av dessa)

* Antal underbara helger: 2 (vilket inte är fy skam med tanke på att jag bara hade en helt ledig helg)

* Antal förkylningar: 1 (extret envis var den också!)

* Antal snygga chaffisar på Konsum: 1 (tyvärr måste jag meddela att det starkaste kortet från fjolåret inte infann sig i sommar)

* Antal festivaler: 1/2 (förfest innan Stadsfesten som jag tyvärr inte orkade gå på eftersom jag jobbade den helgen)

* Antal misslyckade biobesök: 1

* Antal lyckade biobesök: 1

* Antal vunna matcher: 3 (tjoho!, + en oavgjord)

* Antal dopp i havet: 3 (och då räknar jag alla dopp på Romels som ett eftersom de skedde under samma dag)

* Antal besökta bröllop: 0 (men jisses va många kläningar jag har sett som skulle passa)

* Antal kusiner som gift sig: 1

* Antal kusiner som lånat min och Annas lägenhet: 1 (samma kusin som gift sig men var man bjuden på brölloppet - nej)

* Antal rån: 1

* Sommarens bästa låtar: Ayo Technoogy - Milow, Halo - Beyoncé, Sober - Pink

* Sommarens mest uttjatade låt: Always - Arash

* Sommarens bästa bok: Hmm... svårt jag tror det blir Edward Finnigans upprättelse av Roslund och Hellström, men jag kan varmt rekommendera alla deras böcker

* Sommarens bästa film: Harry Potter and the Half Blood Prince (och då tyckte jag nog ändå att den kunde ha varit lite vassare!)

* Sommarens mest avskydda syssla: Skura köttkvarnen!

Nej men det räcker väl så tror jag, om jag kommer på något som absolut måste finnas med får jag väl kompletera.


Som på utlandet! Gud vad den här sommaren har gått fort!

Sommaren sammanfattad med ett enda ord: Konsum

Dagens citat: "- He needed some time to grieve...
                          - I'm free! I'm free!"                               (Pheobe & Chandler, Vänner) För att nu har jag i alla fall jobbat färdigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0