Lucia

Jag kan bara inte tro det! Det är Lucia idag och tredje advent (eller för stockholmare tredje varningen). Herre gud va fort tiden går! Jag och Anna som var så nöjda med att vi hade köpt alla julklappar men nej då har vår käre far gått och köpt sig en väska till sin bärbara dator! Vad är det för sätt? Att handla så där bara ett par veckor innan jul!? Nej nu får du skylla dig själv om det inte blir några julklappar!

Igår var jag, Anna och Ida ut. Vi ville dansa men det var tydligen för mycket begärt att få lite anständig dansmusik - usch vilken besvikelse! 

Jag och Anna var väl i säng någon gång strax före tre och 07:00 var vi uppe igen för då var det luciatåg på tv, och har man inte tillgågn till något luciatåg in real life får man väl nöja sig med ett på tv. Det var kämpigt att hålla sig vaken kan jag säga men jag såg hela programmet inna jag släpade mig tillbaka till sängen och sov ett par timmar till. Anna låg kvar i soffan så jag frågade om jag skulle stänga av tv:n när jag gick, jag fick ett "nä" till svar men när jag hunnit nästan ut ur rummet kom istälet ett "ja"... tror inte hon var riktigt vaken.

Sen jag då väl steg upp har jag faktiskt varit lite duktig och skrivit lite på min uppsats, men det går trögt allts! Hjälp och jag som hade planer på att vara klar till jul - kan bli svårt.

Nu sitter jag och väntar på att Anna ska komma in från sin promenad så att vi kan lussefika!

Dagens citat: "Så mörk är natten i midvintertid men se då nalkas Lucia, hon kommer den goda med ljuset hit, hon kommer med hälsning om julefrid, hon kommer med ljus i sin krona..." 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0