Basegroup 5!

Hej!

Ny termin, ny klass och ny basegroup! Den här gången är det nummer 5 som gäller. Gruppen består av fyra tjejer, och idag var det premiär på vår radioföljetång, premiär och avslutning skulle man väl kunna säga eftersom jag tvivlar å det grövsta på att det någonsin kommer en fortsättning. Det som spelades upp var kapitel 15 ur Jane Eyre, när det brinner i Mr Rochesters säng.

Rollista:
Jane Eyre: Jag
Jane Eyres tankar: Malin 2
Mr Rochester: Elin
Berättare och ljudeffekter: Linda

Jag var så imponerad av oss, vi var först ut och jag tyckte att we nailed it som jag brukar säga. Jag blev lite sur på vår lärare som typ lovordade alla andra grupper. Speciellt en grupp, som visserligen gjorde det jättebra men en av komplimangerna som hon gav dem var hur dominant deras Mr Rochester lät, att han verkligen lät överlägsen. Och då vill jag passa på att nämna att de hade en kille i sin grupp som redan på förhand har aningens mörkare röst än vår Mr Rochester så han kunde ju lägga krutet på att låta överlägesen medan vår Rochester fick koncentrera sig på att låta så manlig som möjligt. Och om jag får säga det själv så lyckades Elin riktigt bra med att hålla en mörk röst genom hela teatern!

So go team!

Till min besvikelse så har mamma inte stött på Måns i veckan, hon ringde med beskedet i eftermiddags. Hon hade nämligen lovat att hon skulle sätta sig på honom och ringa till mig om hon såg honom. Nu när vi ändå är inne på schlagern så kan jag väl passa på att tippa morgondagens delfinal. Jag tror nog ändå på Måns och Amy till final, men jag hoppas lite på Cookies n Beans. Och så kanske Jennifer Brown till andra chansen. Vad den internationella juryn hittar på vågar jag mig inte på att gissa efter förra veckans chock! Inte för att jag vill vara elak med Caroline af Uglas men det verkar nästan som att de väljer en låt som de inte tror på...

Dagens citat: "Vad tusan nu då?" Mr Rochester Jane Eyre Det är ett uttryck som jag nog ska ta till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0