Borde kanske stannat i sängen idag...

Chip!
Ja det har varit en lite tung morgon för min del... det började när jag skulle koka gröt till frukost (eftersom det var slut fil och andra frukostvaror) jag råkade liksom byta plats på mängden vatten och mängden havregryn så jag fick lov att späda ut gröten, som mer liknade en deg, med extra vatten och då blev det jättemycket gröt....vilket resulterade i att det brändefast i botten - på Annas diskdag .... "oops!" Till mitt försvar måste jag få fråga vem som skriver havregrynet före vattnet i ett recept?

Sen har jag varit allmänt klantig, ni vet hur det är vissa dagar. Som om någon har flyttat på väggarna, de står helt plötsligt ivägen för en.

VIdare så är det något fel på vattnet här i huset, det är inte så bra tryck i kranarna, så håll tummarna för att jag hinner duscha innan det lägger ner helt! För jag har nämligen trots min tunga förmiddag hunnit med både en sväng på Konsum, en sväng på IKSU och dessutom har jag städat halva lägenheten - inte illa för en klumpeduns!!

Sen var det en grej som jag och Anna satt och eldade upp oss över när vi åt lunch. Jag vet inte om ni har hängt med i den konstdebatt som tagits upp i nyheterna den gångna veckan? Men det är i alla fall elever vid någon konstskola som har gjort ett typ examensarbete där de filmat hur de (maskerade) sprayar ner tunnelbanevagnar och stationer. Helt sjukt! Och då hade kulturministern sagt att det där var inte konst - det var vandalisering. Men då var det ett antal konst(-iga?)människor som sa att kulturministern skulle minsann inte uttala sig om var som är konst och inte, det är inte hennes jobb. Nähä, men vems jobb är det då? Det är ju hur som helst olagligt att göra som de gjorde så bara att det godkänts som examensarbete är ju väldigt underligt. "Ja men konst ska ju vara provocernade" var det någon som sa,  okej jag är ju ingen konsexpert så det ska jag inte uttala mig om men det får ju inte vara olagligt - eller!?!

Nej jag blir bara arg! Nu är det bäst jag slutar innan jag i ren ilska faller av pallen som jag sitter på.... idag tror jag faktiskt att det skulle kunna hända...

Just det, det är ju faktisk dags för melodifestivaldeltävling nummer 3 ikväll. Mina tips har ju inte varit speciellt tillförlitliga tidigare men om jag får säga vad jag tror så tror jag på BWO och Molly Sandén till globen, och sen eventuellt Velvet och han Rickfors till andra chansen. Men det är ju helt klart svagast starfällt hittills ikväll.

Dagens citat: "Det man inte förstår det får man lämna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0