Melodifestivalen!! Del 1

2009 års melodifestival är igång och jag är laddad!
Måste säga att jag är mycket förvånad över gårdagens utfall, inte besvkine ... eller jo lite kanske på att Clampan (Shirley) kom sist! Hallå svenska folket den stackar lilla killen Jonatan eller vad han nu hette var ju åtminstone två poäng sämre än Shirley trots att hennes röst inte riktigt var med henne igår.

Men Alcazar var nog ändå mina favoriter, vilket framträdande!

Eftersom det här är min blogg behöver jag ju inte nämna att jag och Anna efter att ha tjuvlyssnat på låtarna i fredags utnämnde Shirley Clamp och Marie Serneholt till finalister och Alcazar och Scotz till andra chansen-deltagare. Och att vi sa att Emilias låt var väl helt ok men hon skulle nog få det vårt att ta sig vidare. Som sagt det behöver jag ju inte nämna så jag tror jag lämnar det.

Javisst Emma! Du är välkommen på släktträff om typ två år då ska vi förhoppningsvis ha en lite reunion av Sveriges version av The Supremes!

Nästa vecka håller jag förståss på Måns-Måns...som mamma förövrigt har order att sätta sig på om hon ser honom på stan i veckan, sätta sig på honom och sen ringa till mig!

Dagens citat: "Det börjar bra nästan intressant..." Markoolio och Linda Bengtzing Värsta Schlagern Det var länge sedan vi hade ett så starkt startfält i första deltävlningen som vi hade igår!


Kommentarer
Postat av: Isabell

Ni må ha röstat men jag har veto och det blir banne mig ingen reunion, det där är dött och begravet! :p

2009-02-08 @ 17:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0