VM-GULD!!

Chip!
Kunde inte låta bli att fälla en tår när jag såg bilderna på Helena Johnsson i dag! Vilken härlig seger...och tårar byts mot segerrus...!! Det kändes som om vi behövde det, med vi menar jag förståss vi i Sverige.

Annars har det varit en ganska långtråkig dag, som spenderats med att svara på tentafrågor. Jag har nämligen tenta på fredag, det var nästan ett år sedan jag skrev tenta sist (salstenta menar jag då) så jag känner mig lite ringrostig. Men det borde inte vara något problem för vi har skrivit våra egena tentafrågor och v har fått dem så det är bara att svara på dem iför väg och sedan minnas vad man svarat. Men vad svarar man på frågan " Varför tror du att barnboken Solägget har fått en sådan status bland barnböcker? Vad skiljer den från många andra barnböcker?" Jag menar hallå, vad är det för fråga? Jag hade inte hört talas om Solägget förrän jag började läsa svenska på universitetet! Och vaddå vad skiljer den från andra barnböcker, vet gruppen som har skrivit den här frågan hur många barnböcker det finns?!

Som tur var så var jag bjuden på födelsedagsfika hos Josefin så dagen har inte varit helt otrevlig. Jättegod tårta och banankaka hade hon bakat! Grattis i efterskott!!

Oturligt nog blev jag tvungen att tacka nej till vad jag är säker på hade varit en mycket trevlig middag på Kuratorvägen, och i samband med det måste jag passa på att tacka för den generösa gåvan.... en ICA-påse. Tack så mycket!

Dagens citat: "Vilken kvinnlig författare har skrivit de roligaste böckerna?" Drömkåken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0