Vougga-flash backs!

Helgen bjöd på Vougga-flash backs, jag sov nämligen på golvet hela helgen! Vad gör man inte för sina älskade?! Mamma och Bettan var på besök, och även om det aldrig uttalades så tror jag att ett krav för att de skulle komma var att de fick lov att sova i våra sängar.

Madrassen var så tunn att om man låg på sidan så tog höften i princip i golvet, och låg man på rygg var det rumpan som tog i - det enda som fattades för att det skulle bli rikitgt Vougga var en sten i ryggen eller en vattenpöl vid fötterna då hade det varit komplett!
Gissa om jag sov gott natten till idag?!

Vi tog en runda på stan i lördags, jag köpte en kofta (på rea), en ny mascara (det var lite kris på den frontetn) och tyvärr var det så lång kö när jag skulle betala den så jag hann plocka på mig en glittereyeliner också - som om jag behövde det NOT!, och så får jag ju inte glömma att jag köpte Kejsaren av Portugallien av Selma Lagerlöf också. Läste förövrigt ut den i morse, det får väl inga topp betyg men jag har läst sämre.

Lite hade jag och Anna tänkt lura ut mamma och Bettan på Schlagerkubben men det blev inte så vi gjorde annanaspaj och såg Miss Secret Agent och Miss Secret Agent 2 istället, det var också kul.

Jag har förövrigt uppfunnit ett nytt ord i dag, ett verb: att räka. Härstammar från uttrycket "att glida omkring på en räkmacka" som också lett till mitt (minde omtyckta) smeknamn Räkan.

Dagens citat:
"I haven't seen a walk like that since Jurassic Park" (Victor Melling Miss Secret Agent)
" You heard her, we've got an agent down we need tampongs!" (Sam Fuller Miss Secret Agent 2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0