What do you want from me!??!!

Hej!
Är hemma i Byske i helgen, allt är vitt och vackert! Anledningen till att jag åkte hem i helgen var att det stod lagfest/avslutning på programmet ikväll, men mer om det senare först en sammanfattning av dagens händelser.

Jag och Anna tänkte ta oss en runda på stan, vi bestämde oss för bussen som går dikret till Skellefteå 11:25, det är en Norrlandskusten! Behöver jag säga något mer? Den var sen, som vanligt och när den kom så var den full så vi som bara skulle till Skellefteå fick ta "lokalbussen", hallå din inkompetenta bussvärdinna (som var en man) det går inte lokalbussar mellan Byske och Skellefteå!!! Så fruktansvärt otrevlig var han också!! Om ni har hört reklamen för monster.se, den som går ut på att man nog har hamnat på fel arbete så kanske ni förstår exakt hur fel den här mannen var på just det där arbetet! Som tur var gick det en buss kvart i tolv också, men vi var ändå typ 40 minuter efter i tidsplanen när vi kom fram! Tack för det Veolia, enligt deras hemsida ska man tyrggt kunna planer och genomföra sin resa - jo tjenare!

På stan skulle jag egentligen inte ha något speciellt jag kom hem med föjlande:

* En vit t-shirt (29:-/ Gina)
* Ett par lila strumpbyxor (69:-/ Vero Moda)
* Ett par skor (99:-/ Wedins)
* Ett halsband (30:-/ Ur & Penn)
* Lösviktsgodis (21,50:-/ Godisvågen)

Rätt lyckad shopping om jag får säga det själv!

Men det var inte allt som hände medan vi var på stan, jag fick nämligen ett telefonsamtal från Janne, vår hyresvärd. han undrade om vi var på väg till vår lägenhet snart. Nej svarade jag, jag är i Skellefteå, det var nämligen så att vår brandvarnare stod och tjöt! Men vi behövde inte oroa oss det luktade inte brandrök, det hade en snäll granne kollat! Det slutade med att Janne skulle gå dit och byta ut brandvarnare - tack Janne!! Du är dagens hjälte!

Ja sen var det då dags för lagfest och tråkigt men sant, jag och Anna fick sitta vid tantbordet! Men maten var god (lasagne) och sällskapet var trevligt så jag ser det som en lyckad kväll. Det blev ju inte så sent om man säger så, men då är vi också ett ungt lag. Träning i morgon och jag är superpepp!! har inte spelat fotboll sen före jul!

Ja just det sen har jag ju läst Iliaden idag också (inte hela men en snutt) och det var ju också en upplevelse. Knepigt att få in rytmen!

Dagens citat: "What do you want from me!!??" (Phoebe, Vänner) Om brandvarnare, tror jag har använt det förr, men jag såg avsnittet i veckan och det passade bara så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0