Intensiva dagar

Det har varit ett par intensiva dagar, inte bara för mig utan även för handbollsgrabbarna, men det har ju gått riktigt bra vunnit alla matchar har vi gjort. Och jo vi är det rätta ordet för jag har minsann också jobbat hprt och varit helt slut när matcherna varit över!

Igår började svenskan, och jag måste erkänna att jag tappade lite av peppet när en av lärarna påminnde väldigt starkt om en annan svensklärare, som en del av er kanske känner som Cruella, men jag hoppas att likheterna slutar vid utseendet, då kanske peppet kommer tillbaka när jag träffat henne ett par gånger.

Idag har också varit en intensiv dag, trots att det inte var någon match ikväll. Jag och Anna var på iksu strax före tio, sen gick jag en sväng på ub, eller rättare sagt jag irrade omkring nere i magasinet utan större framgång, alla böcker som jag letade var upptagna, så nu måste jag dit igen i morrn - suck. Sen var det lunch med Kajsa klockan tolv, tyvärr hade de inte den där goda caesrasalladen som de brukar ha så vi fick nöja oss med en pastarätt som gav läskiga flashbacks till england men det smakade ändå helt ok. Efter lunchen åkte vi ner på stan och fikade - mums! Let's do it again!Sen en sväng förbi Konsum och så hem och fixa middag.

Jag och Anna hade bjudit hit Frida på fika, men vi hade inget fika så vi bestämde oss för att fixa till en kladdkaka. Det visade sig vara lättare sagt än gjort, vi gjorde en sats men när vi hällde upp den i formen tyckte vi att det såg lite ut så vi blev tvungna att göra en halv sats till, till slut var den i alla fall klar, den blev väl lite torr men den var inte dödlig så på det stora hela är jag rätt nöjd. Trevligt att träffa Frida också det var ett bra tag sedan nu.

Ja det var väl det.

Dagens citat: "Vill man så kan man" Christoffer som fick sportspegelns pris på idrottsgalan's motto. Jag grät ju nästan när han fick stående ovationer! Vilken stark människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0