Ju, basilika och blåbärspaj

Chip!
Trots att jag egentligen inte gjort så mycket idag har det ändå hänt en hel del ... tokiga grejer.

Förmiddagen ägnades åt att läsa Ju av Olle Josephson, det är en kursbok till svenskan som börjar den 19, men för att vara kurbok är den faktiskt bra! Det är inte så där att man måste tvinga sig igenom varje ord. (Jenny om du inte redan har läst den så tror jag att du skulle gilla den).

Ikväll ska vi testa ett nytt recept till middag, mamma har lagat det några gånger så jag fick receptet av henne idag, det visade sig att vi skanade ett par ingredienser så jag skrev en lista, oregano, citron och fetaost (+ en del andra småsaker som toapapper och snickers till anna). Det var fint väder så jag traskade i väg till Konsum, när jag kom ut därifårn var det inte fint väder längre, då var det mulet och dimmigt - surprise!

När jag kom hem luktade jag förnöjt på min basilika och tänkte att gud vad gott det luktar.... det var bara det att det var ju inte basilika jag skulle ha... det var ju oregano, oops! Jag som hade en lista och allt! Men nu får det duga med basilika - det luktar i alla fall väldigt gott!

Då var det bara blåbärspajen kvar, vi hittade en vaniljvisp i kylen som snart går ut, dumt att låta något så gott gå till spillo tänkte vi och bestämde oss för att använda upp de sista av höstens blåbär. Vi (jag och Anna alltså) tänkte att vi kunde ju bjuda Louise och Jocke på paj så jag skrev ett sms "Är ni sugna på blåbärspaj ikväll?" och skulle skicka det till Louise var det tänkt, men på något vis - jag vet inte riktigt hur - fumlade jag på knapparna och skickade det till någon annan, jag vet inte ens vem som fick det! Jag tyckte att jag såg översta delen av adressboken i mobilen innan sms:et for iväg så jag skickade ett förklarande sms till ett par stycken men än är det ingen som har fått ett erbjudande om blåbärspaj, så vi får väl se om det dyker upp någon som är sugen på paj i kväll.

Dagens citat: "- I can't believe that didn't work!
                          - I know, me neither. I mean you had a sketch" (Ross och Rachel Vänner) Bevis på att en papperslapp inte alltid är tillräckligt för att det ska bli som man har tänkt sig.

P.S Om du har tråkigt kan du alltid titta in på bjornferry.com och läsa hans blogg, väldigt underhållande! D.S

Kommentarer
Postat av: Jenny

Självklart har jag läst den. Mycket bra!

2009-01-10 @ 18:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0