Lyckad svensk dag!

Hej!
Bara för att jag har hur mycket som helst att läsa och därmed inte har tid att sitta framför vinterstudion hela dagen har det gått bra på alla fronter. Olsson 2, Anja 3 och Ferry 1 - how good are we!? Andre Pops räknar med att sverige går till vm-final i bandy eftersom det varit en så bra svensk dag, jag väljer att applicera den tanken på den handbollsmatch som sverige ska spela ikväll också!! Iiiii!! Så spännande!

Igår åt jag och Anna pizza hos Louise och Jocke, friends-style dvs hemkört! Det smakade bra och jag fick till och med äta lite i påse också. (Ett uttryck som härstammar från Sallys "äta här eller i påse?")

När vi cyklade hem från pizzakalaset, vi cyklade väligt försiktigt, såg vi en väldigt läskig man. Vi mötte honom på skogssträckan, det första jag la märke till var den långa kappan. Jag tänkte att det är väl en tonåring med lånt svart hår och ett par piercingar, men det var det inte. Det var en något äldre man med grått hår som stack fram under mössan och enligt anna hade han mustasch också, och han liskom stirrade - mycket obehaglig! Efter det cyklade vi lite fortare! Vi tänkte båda på att han var läskig men ingen sa något förrän vi var inne i hissen.

Dagens citat: "Vi kan ta medalj igen, vi kan ta revansch igen, vi kan om vi bara vill, vi kan ge allt och lite till (...) I Sverige gör vi allting rätt, i Sverige alltid nummer ett..." Peter Setmans sång på idrottsgalan!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ojoj, läskiga män i skogen ska man akta dig riktigt noga för! Lova mig att ni är försiktiga.

Saknar er här uppe i norra Sverige!!! Måste nog fara ner till sydligare breddgrader snart. Man skulle kanske göra en sverige runt och hälsa på alla :) hur man nu ska hinna det...

2009-01-24 @ 19:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0