Söndag

Japp så var helgen slut, konstigt hur fort det går. Idag har jag läst, Korpens sång av Per Nilsson. Det tog hela dagen, förutom en lite sväng på IKSU och lite tv-tittande är det precis det enda jag har gjort. Den var ganska spännande i mitten men den tappade lite framåt slutet och jag fick inte riktigt så utförliga förklaringar som jag velat ha.

Dagens höjdpunkt var nog ändå lunchen, mexicanasoppa, inte för att det var något culinariskt mästerverk - pulversoppa är ju sällan det, nej det var faktiskt Anna som var det roliga. På baksidan av mjölkpaketet var det en bild på en bonde med sin ko, bilden var tagen av en fotograf Erland Segerstedt, och för er som inte vet det så har jag gjort en mycket kort praktik hos denne man - inte mitt ljusaste minne, men så varade ju praktiken bara i en dag (resten av de två veckorna fick jag vara på Konsum och vi vet ju alla hur det gick!). I alla fall så är herr fotograf inte en av mina idoler om jag säger så och Anna konstaterade att bilden ju inte var så himla komplicerad, att vi troligtvis skulle kunna göra bättre. Hon föreslog att vi skulle sätta lite rörelse i bilden och kanske låta kossan jaga henne!

Bara som lite allmän information kan jag meddela att det inte är någon höjdare att äta soppa samtidigt som man skrattar, den vill så gärna ta sig ut.

Dagens citat: "Om vi kanske kunde få lite mer rörelse i bilden, kanske kossan kunde jaga mig?!" Anna

P.S Emma det är klart vi är försiktiga! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0