Welcome to Sibiria...or it's getting hot in here

Nytt år nya tag! Hos familjen Lundmark blev det en ...hmm...intressant start på det nya året. På nyårsafton sov Issa och Kristoffer över här så jag sov på golvet i Annas rum. Redan innan vi hunnit hem påminde vi om att vårt hus inte är känt för sin värme, little did we know att det bara skulle vara 17 grader varmt när vi kom hem.

"Men det känns varmare här uppe" konstaterade vi när vi kom upp på övervåningen, det var väl ingen som tänkte mer på det utan vi gick och la oss. Då jag druckit en hel del vatten under kvällen för att hålla hostan på avstånd vaknade jag någon gång under natten och var grymt kissnödig, dessutom tyckte jag nog att det kändes ganska varmt, men jag tänkte att vi var ju två i Annas rum så det kanske inte var så konstigt. När jag sen samlat nog med ork för att faktiskt ta mig till  toaletten insåg jag att varmt var det inte i Annas rum - det var det på toan!! Fattades bara att det skulle börja ryka ur elementet, så varmt var det! jag somnade om och tänkte att det var ju ändå ganska svlat i Annas rum.

Nästa gång jag vaknade var det för att pappa sprang omkring som en skottspole i huset och bankade på elementen. Då var det 15 grader varmt på nedevåningen och säkert 25 på övervåningen - inget mellanläge, det var bara att välja Sibirein eller Sahara!

Tur i oturen så skulle jag jobba igår så jag slapp lite av galenskapen. När jag kom hem från en lugn (kan även läsas död) dag på Konsum var det varmare nere tack vare x-antal värmeljus och två små element (som inhandlades förra året när värmen la av), uppe var det fortfarande hett. Och vi kunde inte ha igång för många elektiska prylar samtidigt för då poppade det säkrningar till höger och vänster, så det var bara att umgås! Inga datorer och max en tv-apparat. Tommy mutades med chips för att spela "vem vill bli miljonär" med oss andra.

När det började bli dags att gå och lägga sig fick vi lov att stänga av värmen helt för att jag och Anna skulle kunna sova på övervåningen, vi fick också öppna dörrar och fönster för att få ner temperaturen, men till slut somnade jag och när jag steg upp i morse hade det varit en man här och fixat något, tillfälligt, med en skruvdragare så nu är det normal temperatur i det Lundmarska huset...ett tag i alla fall.

Dagens citat: "What do you want from me!?" (Phoebe Vänner)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0