Rånad!!

Herre gu' i sju år har jag sommarjobbat på Konsum i Byske och inte en enda gång har någon gjort minsta lilla försök att ta pengar av mig, men nu, nu är det nån idiot som stulit 700 kr av mig - av MIG. Inte av Konsum utan av mig persoligen. Denna någon gick helt enkelt in i vårat omklädningsrum och rotade igenom våra (mina och Simons) grejer. Simons plånka hittade han inte men min länsade han, och naturligtvis hade jag ca 700 kr där, jag som aldrig brukar ha några kontanter, men just nu råkade jag ha det eftersom jag tog en 500-ring från Umeå förra helgen. Helt sjukt!

Inte ens utan detta fräcka tilltag så har den här dagen varit speciellt lyckad. Började jobba 09:30 och slutade 20:15. Däremellan har jag roat mig med att skura grillen och köttkvarnen, diskmaskinen har krånglat och till råga på allt detta är det tänkt att jag, som lagmedlem, ska städa på Ferex nästa söndag - min enda lediga dag på 13 dagar, känns väl inte så jättelockande. Kanske om jag ber riktigt snällt (eller gnäller tillräckligt mycket) att jag slipper.

I alla fall så ringde jag till Hasse (chefen) som i sin tur ringde polisen, sen kom han också upp och stängde med oss.

Dagens citat: "Var är krisgruppen... och ett par dagars ledigt så att man kan bearbeta chocken?" Sally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0