Sverige är ju ändå himla fint så här års!

Idag har det varit helt underbart väder, så till den milda grad att man undrar hur någon kan vilja bo någon annan stans än här... men schy det pratar vi inte högt om för då kanske de får för sig att flytta hit... och då blir det trångt!

Vad har då jag gjort denna underbara dag? Jo, det stämmer - jag har jobbat från 9-18, alltså typ hela dagen. Efter konsum var det direkt till träningen som gällde så jag kom väl hem någon gång vid åtta, så jag har inte riktigt hunnit njuta av värmen, för man njuter ju inte direkt av den under en fotbollsträning även om det är bättre med värme än med kyla

(men va tusan! moppe utan ljuddämpare kör precis förbi - jag får ju tinnitus!)

och idag kom det - dommedagskuvertet! med mina sista uppgiter från vårterminen! Och tillåt mig att citera den dikt som jag analyserade under lyrikmomentet (alltså det näst sista), Den tänkande lantbrevbäraren av Hjalmar Gullberg :


 

"Jag går omkring med Ödet i min väska:

men i förseglat konvolut"



And guess what ladies and gentlemen - jag hade fått VG på båda , till och med ett + på den ena - how good am I??!! Så nu kan vi släppa svenska II och gå vidare!!

Så kan jag ju passa på att tala om (i fall det var några som inte hade förstått det) att vi konsumanställda också har känslor! Och faktiskt är det inte vårat fel om dillen inte är tipptopp det är inte vi som odlar den. Bara att bero på en insident igår med en missnöjd kund, vet inte varför jag tog så illa vid mig just igår jag har så pass mycket rutin (ett fint sätt attsäga att jag är gammal i gemet) att jag borde veta bättre än att ta åt mig, men just igår var jag tydligen lite känslig och då slog han till den lurken!

Dagens citat:


 

"O Mästare, vars bud jag går kanhända,
varför är mångas liv så rått och kallt?
Låt mig får gripa in en gång, en enda,

och till det bästa ordna allt!"



Sista versen ur Den tänkande lantbrevbäraren, och idag ordnade han (eller hon) ju faktiskt allt till det bästa!


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0