Är huvudet dumt så får kroppen lida... och plånkan

Hej!
Ja som sagt är man så dum att man bokar tid för linsutprovning så kommer kroppen att få lida - speciellt ena ögat! Det högra, eftersom det gick lite trögt (minst sagt) med att få in den förbannade linsen så kom jag aldrig till vänster öga, så det mår riktigt bra! Över en timme satt jag och pillade men sen fick jag lov att sluta och boka en ny tid, det blir på måndag så då får vi väl en fortsättning på äventyret. Och förhoppningsvis en avslutning!

Men att plånkan får lida beror inte enbart på att jag håller på att skaffa linser, jag är i glasögonsvängen också så jag lånade hem tre bågar, Och när hon frågade om jag ville lämna igen dessa imorgon eller på måndag så svarade jag. dum som jag är, imorgon, inte förrän jag kommit en god bit på vägen hem insåg jag mitt misstag! Jag ska ju tilbaka på måndag i vilket fall som helst, men nu måste jag dessutom åka in imorgon!  

Och inte nog med det, Louise har efter allt detta kommit med den utmärkta idén att gå på bio imorgon vilket betyder att jag kommer att måsta åka fram och tillbaka till stan två gånger i morgon! Ka-ching!

Ja ja, så kan det gå...ibland känns det lite som att det vore bra om någon annan styrde min planering - frivilliga??

Dagens citat:  " - You ducked?!
                            - I'm sorry it was a reflex.
                            - Oh my God this really hurts!
                            - I couldn't help it, when a fist comes at your face you duck, look!
                            - What is the matter with you?!"           (Ross och Joey Vänner) Typ som att försöka sätta in en lins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0