Vad är det för skillnad på en rosa cykel?

Jo det ska jag tala om för er.
Ju längre jag har min rosa racercyckel desto fler fördelar upptäcker jag med den. So far har jag fått tre komplimanger - som jag kan minnas, det kan mycket väl vara fler. Två av dem var rena komplimanger och den tredje tolkade jag mig till. Av de två som var rena komplimanger var åtminstone en helt äkta.... den andra är väl något tveksam. Och i tveksamma fall så får man tolka som man vill, och då väljer jag att tolka det som en ärligt menad komplimang. 

Sen fungerar den också som ett kännetecken, eftersom den är unik så kan man liskom inte ta fel. Som idag till exempel när jag var på väg hem från IKSU, helt i min egen och min cykels värld (det var lite klurigt cykelföre så all koncentration gick åt till att hitta den bästa vägen). Louise, också i sin egen lilla värld (dock av andra anledningar) registrerar en rosa cykel någonstans i periferin av sitt medvetande. Malin har en rosa cykel tänker hon och tack vare det upptäcker hon också att det är jag och min cykel. Då ropar hon "Hej Malin", och jag ställer mig på bromsarna, sladd blev det men eftersom det var knepigt före så hade jag inte så hög fart så det blev ingen olycka.

Förutom dessa fördelar så är den helt fantastiskt lätt att känna igen i en hop med cyklar! Inte illa eller hur?!
Nu vill jag påpeka att jag fortfarande spanar efter min lila cykel, den som har mitt namn på bakskärmen, men jag måste erkänna att jag har börjat gilla den rosa faran.
 
Dagens citat: "Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller om man översätter: It's not the fart that kills you it's the smell." Läste den på facebook, och om man är lite trött någon gång så är det faktiskt en ganska rolig grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0