Jag borde få nobelpris!

Chip!
Jag borde få nobelpris, och då pratar vi inte nobelpris i litteratur på grund av mina lyriska talanger nej, utan jag pratar om något så ovanligt som nobelpris i geografi (alternativt meterologi) för vet ni vad jag har hittat?? En stad där det alltid blåser! Och inte nog med det, det blåser alltid motvind också!

Igår var det underbart väder, varmt, uppemot 30 grader... och så lite vind på det. Men igår var det bara skönt med lite vind, idag å andra sidan skulle det kunna vara jättehärligt väder men nej för det typ stormar! Det står 20 grader på termometern men jag känner ju vad jag känner och jag tycker nog att det känns kallare än så! Så det så!

Jag och Anna hade bokat tvättid klockan 07:00 i morse, det kanske var lite dumt med tanke på att vi var ut igår och inte kom i säng förrän någon gång vi 03:15 eller så. Så när väckaren ringde (hade ställt den på 09:00 eftersom vi inte hade så mycket tvätt) znoozade jag ett par gånger innnan jag släpade mig upp vid halv tio. Och något verkar vi ha gjort rätt för idag var tvättkarman på topp, vi hann precis tvätta allt som skulle tvättas innan vår tid tog slut och inga missöden inträffade!
Men jag har nog ändå hellre dålig tvättkarma än dålig cykelkarma, något som verkar ha drabbat våra vänner på kuraorvägen, både Louises och Jockes cykel har gått sönder. Till följd av detta var Louise hit och lånade orangea faran av oss, den har väl stått orörd i ett och ett halvt - två år eller så men den rullar ju frammåt i alla fall.

Jag har massiv ångest igen, den här gången är det för att jag inte har börjat på den processbok som ska in på fredag, enligt min planering skulle jag skriva den i helgen, och jag vet inte vem jag ska skylla på men det är då fortfarande inte gjort!

Lite duktig har jag ändå varit idag eftersom jag både tvättat och frostat av frysen... kanske jag måste få lite glass till kvällsfikat?? Hmm...

Dagens citat: "You had rambled on for 18 pages... front and back!!" (Ross) För att lätta upp stämningen och på så vis också ångesten... sen är det väl ungefär så min processbok kommer att se ut också är jag rädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0