En arbetande nollbarnsmamma

Jahapp, så hade man då blivit en arbetande nollbarnsmamma med hus och två katter. Min handledare var nämligen sjuk idag så jag har lekt lärare på riktigt! Gick väl så där.... jag har haft bättre lektioner i mina dagar men, men jag har haft sämre också.

Lite jobbigt för min handledare blir borta åtminstone resten av veckan så jag får en ny tillfällig handledare, och henne har jag aldrig träffat förr så det blir ju lite jobbigt men det grova arbetet är ju ändå gjort. jag och min egentliga handledare har ju typ planerat resten av min tid så det går säkert bra.

Egentligen borde jag kanske kalla mig för en arbetande styvmamma... om man nu kan vara styvmamma till sin egen bror... nej usch det blev ju lite jobbigt. men jag styr i alla fall hushållet med järnhand det är då ett som är säkert. Fast det var faktiskt Tommys idé att klunsa om vem som skulle diska bort pannorna efter middagen sen kan ju inte jag hjälpa tt han förlorade. jag föreslog att vi skulle diska en panna var men Tommy ville ha lite spänning i vardagen så vi klunsade och ja.... vad kan man säga "the winner takes it all".

Jag har smittat Tommy med juiceberoende, det minst 4 l God Morgon juice i veckan! (Eller som det står på förpackningen GOD MOR GON, det är inte konstigt att det är så många som särskriver!)

Dagens citat: "En dubbelarbetande nollbarnsmamma" (Sally)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0