Godis, spel och ögonbryn

Chip!

* GODIS - köpte godis idag igen, trots frosseriet förra helgen. Men jag var ju liksom tvungen att passa på eftersom jag var i Skellefteå och kunde handla på Godisvågen! Nu är det i alla fall slut, så nu kan jag koncentrera mig på att glömma och gå vidare.

* SPEL - har haft en liten spelkväll här hemma i Byske med mor och far. Vi började med en omgång Från A-Ö, gick väl inte så jättebra, men det var inte riktigt mitt fel, jag fick så dumma kategorier och så var det något fel på tärningarna! Sen blev det ett parit Alfapet, vi borde ha vetat bättre än att spela det mot pappa - ännu en mindre lyckad insats av moi, men det var inte heller riktigt mitt fel eftersom jag fick så dåliga bokstäver, mest bara en massa vokaler. Efter alfapet drog sig mor ur medan jag och pappa körde vidare och tävlade om vem som kunde komma på flest svenska landskap. Dumt att tävla i detta med en mellanstadielärare som repterar dem typ en gång per år och har gjort det de senaste typ 20 åren! jag förlorade igen, men jag hade bara glömt tre landskap så jag var ändå rätt nöjd. Vi avslutade med att tävla om vem som kunde flest amerikanska delstater och trots en vinst (som i princip var klar på förhand) var det inget riktigt bra resultat av mig, kom bara upp i ca 43 st - illa!

* ÖGONBRYN - dagens kanske mest spännande punkt. Eftersom jag fått en bussbiljett mellan Umeå och Skellefteå av min kusin Monica (tack!) så klev jag av i Skellefteå och tänkte att jag kunde gå en sväng på stan och sedan åka bil hem med resten av familjen som också var i stan. För att slippa släpa runt på ryggsäcken gick jag till mammas jobb för att lämna den där. Och gissa då vad hon (alltså mingenen mor) har gjort under sin lunchrast?! Jo, hon har plockat och färgat sina ögonbryn! På salong! Min mamma - snart 50 år gammal som inte har för vana att plocka sina ögonbryn! Det blev säkert jättefint men jag måste erkänna att jag inte såg någon stor skillnad... ingen alls faktiskt förrän hon påpekade det.

Följande dialog utspelar sig under slutet av vår Alfapet-omgång, mamma förkunnar att hon har ångrat sig och inte orkar fara på kiosken som hon sagt... pappa (som planerat att beställa chips) blir vrång :
Mamma: "Men vi har chips, blev jag lite sötare nu?"
Pappa: "Ja lite"
Mamma: "Har du inte märkt att jag är extra söt idag?"
Pappa: -inget svar-
Mamma: "Jag har ju plockat och färgat ögonbryna"
Pappa: "Så jävla fin du vart då"
Allmänt skratt
Pappa: "Men vadå du brukar ju aldrig märka när jag har klippt mina ögonbryn"

Dagens citat.: "- And done!"
                      - Oh my god, I didn't feel a thing. hey are you still looking for a job cause you could tweeze circles around that sadistic bitha at tha salon-
                       - Thanks, do you wanna see what it looks like?"
                       - Yeah. hey, they totaly match, they look great. How you doin?" (Joey & Chandler, när Chandler har hjälp Joey att plocka sitt ena ögonbryn)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0