När cirkusen kom till stan!

Idag har cirkus Lundmark varit i farten vill jag lova! Trots att bara halva syskonskaran var i kyrkan var vi the centre of attention! det hela började med att vi gick upp och satte oss trots att det fanns mer än gott om plats där nere... så gott om plats att vi var de enda som satt på överväningen. bara där stack iv alltså ut en aning.

Sen när vi skulle sätta oss så fick sig maggan inte in i bänken, det var för trångt - ja då började ju alla skratta. Och sen satte sig mamma på bänken baokm pappa och mig och när pappa frågade om hon verkligen skulle sitta bakom oss, jaha, nähä, då skulle hon väl inte det så då var karin och johanna tvugna att resa sig och släppa fram henne = mer skratt, och fler blickar från de normala människorna på där nere. Jag såg precis vad de tänkte :"De kan ju itne uppföra sig i en kyrka!"

Maggan och Tommy åt middag här och efter middagen var det dags för en omgågn A-Ö. Med ovanligt lite diskussioner vann pappa och Tommy första omgången och Anna och MAggan den andra. Jag som tävlade med min mor vann inte alls. När vi bara hade två bokstäver kvar att täcka över (O och U) fick vi kategorin ord som slutar på -tion och då la mamma (eller försökte lägga) busstation! Så det var kanske inte så konstigt att vi inte vann, men jag var ganska bra.... om jag får säga det själv.

Så nu är jag helt slut efter en dag i cirkusens sällskap! 

Dagens citat: "Danderyd... fanns det eller?" (Maggan spelar A-Ö och försöker komma på basketlag.) 

Kommentarer
Postat av: Den förlorade dottern/kusinen/brorsdottern...

Det är såna där gånger jag nästan är glad att jag befinner mig så pass långt bort :p

2009-10-31 @ 23:27:44
Postat av: Den förlorade dottern/kusinen/brorsdotterns syster (och chansar på att den förlorade var issa)

Jag ville bara säga att det är en bra sak att kanske inte alla dina bloggläsare vet att den där Maggan som du refererar till ibland råkar vara min kära mor. ^^

2009-11-04 @ 18:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0