Två hemtentor = pappersnäsdukar & godis

Jaha då var det bara att ta fram pappersnäsdukarna och införskaffa en stor godispåse igen då! Sist ( för drygt två veckor sedan) var det på grund av all grammatik som skulle pluggas in, nu är det på grund av de två hemtentor som ska spottas ut!

Vi fick den första idag och den verkar i och för sig inte så himla jobbig men den ska ju ändå göras.

Varför man behöver godis är ju ganska självklart  - motivation/belöning. Pappersnäsdukarna är för eventuella sammanbrott. Under förra tentan, som var en salstänta, var de också till för att kunna gråta mitt under tentan utan att behöva springa på toa och snyta sig. Efter ett par vändor på dass blir man väl anklagad för fusk och åker ut med huvudet före kan jag tänkta mig.

Dagens citat är hämtat från filmen Monsters vs. Aliens som jag såg med Jocke och Louise i söndags. Alla som har jobbat i en grupp som kanske inte riktigt fungerat så bra, där det liksom känns som om man är ensam fast man egentligen är en grupp:

"-You're doing great!
 - I'm doing everything!" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0