En helg i skogen (sammanfattning)

Någon som hört talas om Tällträsk?? Jag var i alla fall där i lördags, och för er som då inte har hört talas om det så kan jag berätta att det ligger i Norrbotten inte helt långt från världens ände (helt seriöst passerade vi en skylt som viasde vägen till 'Yttersta').

Anledningen till att vi (jag och min mor) åkte dit var för att morfar stod där med husvagnen. Okej tänkte jag, det blir ju nice att träffa morfar men så mycket annat folk lär jag ju inte träffa. Så döm av min förvåning när det kom tre stycken husvagnar (eller ja det var egentligen en husbil men ändå) som inte rymdes på husvagnsparkeringen eftersom den redan var full! I och för sig så krävdes det bara två husvagnar för att fylla den, i den ena bodde då alltså morfar och i den andra - här kommer ännu en stir överanskning - tre killar i 20:års åldern!

Som om detta inte var nog fanns det också en stuga som man kunde hyra och den var uthyrd - till ett gäng ungdomar! Ja jisses, men ungdomar i Norrbotten kanske skiljer sig från ungdomar, vad vet jag?!

Senare på lördagen pratade vi med Spanien, teneriffa calling. Min mors arbetskada (att prata väldigt högt i telefon) blev väldigt tydlig! De verkade i alla fall ha det bra, typ 25 grader varmt... vid nio på kvällen.

Igår var jag mamma och pappa på skogsprommenad på byskeberget - ännu mera skog!
Och ja just det, vi var ju på fotboll i Ålund också, och den planen ligger ju bokstavligt talat mitt i en skog! (matchen slutade 4-4, båda lågen gjorde mål i slutminuterna - väligt spännande). Vi liftade med Jörgen till Ålund och medan vi väntade på honom sjöng pappa "Singing in the rain" och viftade lite halvfarligt med det paraply som han hade med sig.... med kepsen bak och fram, tur att man bor i skogen!

På det stora hela en trevlig helg, och jag kan meddela att skogsluft hjälper mot halsont, hade ont i halsen när jag kom men nu är det bra igen!

Nej nu är det nog dags att köra upp Tommy så att han kan skjutsa mig till bussen för jag ska söder ut igen.

Dagens citat: "Bättre en helg i skogen än tio i stan" eller hur är det nu det där ordspråket går...? =0) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0