Hur ska detta gå??

Imorgon smäller det - tenta! Och hur känns det då kanske ni undrar, och då kan jag tala om att det känns inge vidare. Jag tyckte att det kändes lite bättre efter en aha upplevelse angående predikativ och adverbial igår, men så kom jag till bisatserna idag och då sjönk självförtroendet i botten igen! Så nu är det nere vid fotknölarna och jag har gett upp, det som inte har fastnat nu kommer inte att hinna fastna innan imrogon bitti.

Ett ärkligt lugn har ädå liksom lagt sig över mig, men paniken kommer väl imorgon vid kvart i nio eller nåt.

Pratade med Anna på skype, i typ en timme ikväll det var ju trevligt - fick tänka på något annat en stund. De verkar leva seet life där nere, inte utan att man blir lite avis.

Nej då ska jag väl snart ta och pallra mig i säng så att jag kommer upp i morgon.

Dagens citat: "Frågan är inte hur gammal man är utan hur man är gammal" Taget ur min grammatikbok Funktionell svensk grammatik, författaren har citerat någon men jag minns inte vem. Något har jag i alla fall lärt mig ur den där boken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0