Praktik och panik

Så hade man då överlevt första veckan på praktiken. I ärlighetens namn var det inte så farligt, jag hade bara en lektion och hur mycket tid som helst att planera fortsättningen så det känns bra.

Språkhistoria, språkhistoria - visst låter det kul?! Själv tycker jag ju typ det men eleverna - not so much. Vet inte riktigt hur jag ska få dem att inse att det faktiskt är kul. Försöker med nordisk mytologi till veckan och ser om det hjälper.

Är lite orolig eftersom jag anar en förkylning långt nere i halsen. Att vara sjuk under praktiken är ingen höjdare. Om man missar för mycket måste man göra om den och om man tvingar sig dit lite så där halvkrasslig så gör det inte direkt under för halsen, att prata högt och mycket.

Dagens löprunda är också i faorzoonen men det sörjer jag inte lika mycket.

Dagens citat: "I'm not sick!" (Monica)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0