100-åring med ambitioner eller inte riktigt vuxen

Jag känner mig som 100 år gammal. Var på min första fotbollsträning på över en vecka igår. Och idag har jag haft träningsvärk överallt! Sen var det träning ikväll igen och nu känner jag mig som en 100-åring. Men i morgon är jag ledig och jag har en to do list, visserligen är det bara tre saker på listan men ändå.

To do list:
1. Baka fika som ska säljas på matchen på söndag
2. Tvätta träningskläder
3. Höra om Cissi ska med på Lanternan på torsdag, vi upptäckte att det var sista gången.

Jag jobbar till 18 på torsdag och sen 10-20:15 på fredag men det ska nog gå bra, jag är ju trots allt inte vuxen än. Inte enligt min farbor Tage i alla fall. Det var släktträff i lördags, alltid en upplevelse. Och när det blev dags för kubbstafett så var barnen först ut att. Sen när det blev dags för de vuxna så fick jag, Anna, Tommy och Frida inte vara med för vi tillhörde inte de vuxna. Nej vi tillhörde mellanskiktet. Kul att köra kubbstafett på fyra deltagare - not. Så blev det nu inte utan vi fick delta i någon form av "öppen klass".

Dagens citat: "-Du är inte gammal!
                     - Jag? Jag är ju lastgammal.
                     - Ja det är du ju."
         (Jag & en vakt på lanternan, det var ju inte så att jag ville ha medhåll heller!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0