100-åringen

Igår var det dags för mitt, Fanny, Linda och Elins allra första bokmöte. Vi har visserligen haft ett möte tidigare man då bestämde vi bara vilken bok vi skulle läsa. Vi bestämde oss för Hundraåringen som klev ut genom förnstret och försvann av Jonas Jonasson. Och vilket lyckat möte om jag får säga det själv! Visserligen kanske boken inte var det mest omfattande samtalsämnet men oj va trevligt det var. Och boken nämndes ju faktiskt både en och två gånger!

Nästa bok blir, efter ett omfattande researcharbete, Igelkottens elegans av en författare som jag inte kommer ihåg namnet på men jag tror hon var fransk.

Och så har ju världens bästa inneboende flyttat in igen. Alltid lika trevligt när Louise inte har någonstans att bo! Eller ja alltså det har hon ju men ja, det är en lång historia - nice to have her here anyway!

Såg första avsnittet av årets julkalender och det verkar ju riktigt lovande måste jag säga. Och så är de flesta julklapparna införskaffade så det här blir nog en trevlig julmånad hoppas jag!

Dagens citat: "Det finns vissa stunder i livet då man bara vill vara helt ensam - det här är ett sånt tillfälle" (Rudolf) Jag kan ibland se väldiga likheter mellan Sunes familj och min egen.

På tal om familj så har HELA min familj köpförbud fram till jul!! Uppfattat?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0