2010

Jahaom man skulle fösöka sammanfatta året som gått kanske. Det är aldrig lätt för jag kommer inte ihåg vad som hände i början av året - det är ju så länge sen! Men jag gör i alla fall ett försök. Detta hände alltså 2010:

* Vinter-OS i Vancover, behöver jag säga något mer!?
* Vi missade finalen i Eurovision eftresom vi skickade en tråkig låt
* Jag gjorde praktik på Kaplan (inte första gången visserligen) och kände mig som en riktig lärare (jag kanske inte har slösar bort fem år av mitt liv i alla fall)
* Matteus och Astrid kommer till världen!
* Anna blev "legimierad" sjukgymnast
* Vi fick ny chef på Kosum (igen), bättre schema än förra sommaren, två dagar ledigt i veckan!
* Tommy blev min Konsumkollega och Kerstin blev något av en husgud här i det Lundmarkska huset
* Fotbolls Vm i Sydafrika (vinns av Spanien)
* Prinsessan Victoria och Daniel gifte sig
* Mina föräldrar, tillsammans med sitt gang, cyklar till Umeå
* Vulkanen Eyafjallajökul på Island fick ett utbortt och förstörde för en hel världs turister som inte kunde flyga som planerat
* Två kusiner gifte sig - men var bjuden på brölopp ICKE!
* Även i år drabbas svenska folket av hjärnsläpp, tyvärr lite allvarligare än när de bestämde sig för att skicka Marlena Ernman till ESC. Den här gången släppte de (obs: inte vi!) in sverigedemokraterna i riksdagen = katastrof!.
* 50-öringen gick i graven
* The Ark bestämmer sig för att de har glammat färdigt, en sorgens dag
* Jag och ett par tjejer från klassen startar en bokcirkel, mycket lyckat om jag får säga det själv!
* Sveriges handbollsdamer tar sin första mästerskapsmedalj, silver i EM
* Emma Green tar Sveriges enda (tror jag) medalj i friidrotts em, även hon ett silver
* Obama har tagit bort det otroligt bakåtsträvande förbudet av homosexuella i USAs armé
* Jag cyklar ihop med en tjej (inte mest mitt fel om jag säger så) och tvingas ha gips i en vecka och monsterarm i sex, sen rehabträning i parit och minut - men snart så
* Mamma blev sjuk
* Morfar slog huvudet och hamnade på lassa i Umeå för att dränera huvudet

Så nu hoppas jag att jag har fått med det viktigaste. En litne lista också på årets bästa:film: Monsters vs. Ailens
låt: Telephone (Lady Gaga och Beyoncé)
fest: Den i Cissis stuga (återkomsten)
kommentar: Ja si vettno, va månde de bliva - dynga!
bok: Hush, hush eller kanske Kvinnor och äppelträd, inte för att den är bra (för det tycker jag inte) utan för att jag tvingats läsa den två gånger
koncert: dåligt med koncerter i år, det får bli The Ark på stadsfesten då, eller Melissa Horn på trästocks
Vänner citat: "I don't get older I just get better!"
tv-serie: The Big Bang Theory
skiva: Än en gång har jag väl knappt köpt en skiva så det får bli en julskiva i år igen Carola Christmas in Betlehem
tabbe: Ja det kan ju bara bli den där brandsläckaren för 4000, som vi tack och lov skickade tillbaka!
fynd: Hmm... alltid svårt att komma ihåg, men det kan nog hända att det blir tunikan som jag köpte på Gina strax innan jul, 124:50 (alltså 125). Svart överdel och rödrutig kjol.

Om vi blickar framåt då vad vill vi med 2011:
* Att mamma ska bli frisk så klart
* Ett vettigt bidrag till ESC börjar känns allt mer angeläget
* Ett vettig ämne till examensarbetet likaså
* Ett lärarjobb vore ju inte helt fel
* Handbollsherrarna kunde ju passa på och vinna VM när det går på hemmaplan och allt
* Jag tycker också att Rihanna ska släppa en samlingskiva, den skulle jag köpa direkt!
* En ny cykel vore trevligt, jag vet inte var tanken kom ifrån men den känns väldigt rätt
* jag och Anna kanske äntligen tar tag i att skriva den där tv-serien som vet skulle bli så bra
* Peter Jöback kan vara med i årets upplaga av Så mycket bättre
* Sista Harry Potter-filme är förhoppningsvis grym!

Dagens citat: "Happy new year, happy new year. May we all have a vision now and then. Of a world where every neighbour is a friend" (ABBA Happy New Year) 

Kommentarer
Postat av: Patrik Johansson

Skaffar du en ny cykel så är det på villkoret att den måste vara rosa.



Och skulle den inte vara det vid inköpstillfället så kommer den, en vacker morgon, ändå att vara det. Och jag kommer att ha rosa färgfläckar på min arbetsoverall. :-D

2011-01-06 @ 15:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0